Senaste nytt

Är det säkert att åka med publika transportmedel i San Francisco?

Jag har inte heller upplevt några problem i SF, i alla fall om man håller sig i de områdena som man har anledning att vara i som turist. Däremot kan det finnas väldigt mycket hemlösa i anslutning till framför allt ingångarna som ger ett lite ostädat och otryggt intryck.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: jsn
Både tåg, spårvagnar och bussar fungerade bra, även med barn, vid vårt besök tidigare i år. I stort skulle jag säga att det är jämförbart med här hemma. Om man skall använda Caltrain krävs dock lite planering för att vara säker på att det dels går ett tåg, dels att det stannar på den station dit man tänkt åka.

• Gilla
Min egen erfarenhet säger att det inte är några som helst problem att åka publika transportmedel i SF.

Som någon annan skrev så finns det områden med en hel del hemlösa. Det sägs att San Francisco ska vara känt för att de hemlösa är vänligare än i andra amerikanska städer och jag kan bara instämma till detta påstående. De jag träffade var oerhört vänliga. Har man med sig barn kan de däremot kanske bli lite skrämda av de hemlösa som lite här och där sitter och stirrar med tomma blickar och gör konstiga ljud.

• Gilla
Toppen