Senaste nytt

Är det ok upplevelse för pengarna med Club Europe?

Frågar samtidigt, går det att byta flight under dagen om platser finns? Gissar jag borde det ju gå... Mellanskillnad förmodligen?
När vi åkte för en vecka sedan hade vi inget för oss så vi åkte till Arlanda i väldigt god tid (ca 3 timmar innan) för att ta några öl. Vid incheckningen fick vi då möjligheten att byta till flighten före, vilket vi gjorde. Vet inte om detta hör till undantagen men stormen som då härjade över Heathrow kan också ha påverkat då det var oklart om vårat plan skulle gå.

Tanken har slagit mig att chansa på det.
Vet inte om det går en 11:50 som övriga vardagar eller om den är fullbokad. Kollar BA's sida och ser bara en tidigare flight vid kl 07.
Men kan ju vara värt att vara på plats redan vid 10-snåret...

Tack för tipset!

Tyvärr går det ingen flight mellan 07:15 och 15:00 fredagen den 28 mars om du ska till Heatrow. Du kan ju eventuellt chansa på BA 8494 till London City Airport (LCY) som går 13:30 om du kan tänka dig att hamna i centrala London.

Tack!
För- nackdelar?
Ifall den möjligheten ges...
LCY ligger närmare Londons östra/centrala delar och är mycket smidigare att ta sig ifrån. Om ni inte har slutdestination kring Paddington/Edgeware Road skulle jag säga att LCY antingen är snabbare eller likvärdigt.

DLR med Oyster card till Bank eller någon av stationerna på Jubilee line beroende på vart i London man vill komma.

Dock får man komma ihåg att ARN-LCY utförs av en Embraer 170 eller 190 med 2+2 seating utan seatblock av mittensätet. Oftast brukar de konfigurera flighten så att man får sitta 1+1 men det är ingen garanti. Servicen är oftast ganska likvärdig, dvs det finns Champagne även ombord på city-flighterna.

För övrigt är det lite anmärkningsvärt att BA inte har någon flight till LHR mellan BA771 klockan 7:15 och BA779 klockan 15:00 flera dagar i veckan under mars! Det begränsar ju antalet bekväma anslutningar högst avsevärt :(

Dock får man komma ihåg att ARN-LCY utförs av en Embraer 170 eller 190 med 2+2 seating utan seatblock av mittensätet. Oftast brukar de konfigurera flighten så att man får sitta 1+1 men det är ingen garanti. Servicen är oftast ganska likvärdig, dvs det finns Champagne även ombord på city-flighterna.
Ah, glömde att nämna detta!

Vill man åt sätena ska man inte välja LCY. Om ni väljer LCY, se till att om möjligt få sitta på rad 1 då denna har lite extra benutrymme. Pitchen är inte jätteliten, men mindre än i LHR-kärrorna. Jag har skrivit en recension om denna rutt (dock LCY-ARN, men planet är ju samma).

Jag tror att man använder ett annat cateringbolag, men det har jag om möjligt bara haft positiva erfarenheter av.

Toppen