Senaste nytt

Är det ok upplevelse för pengarna med Club Europe?

Hej!

Ska flyga Club Europe ARN-LHR imorgon, första gången jag skall sitta framför gardinerna.. nåt att tänka på? Lounge?

Tack för alla tips :)

Allt beror i min värld vilka flighter då vissa har kanske inte bästa maten beroende av tidpunkten på dagen. Vilka flighter skall du med?

T2 Menzies lounge, ingenting att hänga i granen direkt. Drick Champagne på planet och njut av livet ;)

Menzies Aurora Lounge, Stockholm Arlanda, Terminal 2 - BusinessClass.se
Jag tycker faktisk den loungen är "helt okej" för att vara en tredjepartslounge.

Eller
British Airways Galleries Club South, London Heathrow, Terminal 5 - BusinessClass.se

Där har du bra utbud av dryck, mat och allt du kan tänka dig av en lounge.

Du ska definitivt ta Galleries South-loungen. Den är riktigt riktigt bra.

Mer värt att tänka på? Du har Fast Track genom säkerhetskontrollen, vilket på Arlanda bara är löjligt på T2, men på LHR kan vara skillnaden mellan magsyra och panik å ena sidan, och lätt irritation å andra sidan.
På Heathrow finns det två säkerhetskontroller, kika på den stora skylten vilken kontroll som för närvarande har minst kötid.

Allt beror i min värld vilka flighter då vissa har kanske inte bästa maten beroende av tidpunkten på dagen. Vilka flighter skall du med?

Nu har ju jag redan bokat flighter för min mor och mig i mars, men vilka är "bäst"?
Bokade fredag 28/3 med 15:00 från ARN.
Hem från LHR 30/3 kl 20:15
På söndagen har jag planerat att få god tid på oss i loungen.
Frågar samtidigt, går det att byta flight under dagen om platser finns? Gissar jag borde det ju gå... Mellanskillnad förmodligen?
Åker gärna tidigare på fredagen om det ändå bara är Afternoon Tea på 15-kärran...

Tack på förhand!

Jag ringde upp BA.
Döm om min förvåning när jag får veta att våra business class biljetter till London i mars inte går att ändra.
Iom att jag köpt den billigaste businessbiljetten har jag inte rätt till nåt. Avbokar jag skulle jag få tillbaka ca femhundringen...
Frågade om det var möjligt att "uppgradera" till dyrare business men det gick inte heller.
Jämför man med SAS Plus där man kan få full refund (så när på ca30 spänn i serviceavgift) så känns det märkligt att BA business har sämre villkor.

Märks att jag är ny på "planerad" flygning.
Med facit i hand hade jag ju hellre tagit morgonflyget då man ändå inte får "mat" på flighten vid 15.
Frågade supporten vad man brukade få istället för Afternoon Tea när man inte tål gluten. "-En macka."...
Hur som kommer resan bli kanon då det är 70-års present till min mor. Det är överraskningen i sin helhet som är det viktigaste. Och en fin helg tillsammans.
Men jag har mycket att lära, ända in i sista detalj.

Finns det nån tråd med "vanliga misstag"?

Ett annat misstag jag gjorde var att peta in koderna hos IHG för tidigt, helgen i London hamnar utanför giltighetstiden på 6 månader.

ESSA, tyvärr måste jag försvara BA här:
1. Att en affärsklass biljett till 2 600kr skulle vara flexibel är lite mycket att begära tycker jag
2. Detta framgår väldigt tydligt innan man betalar så det borde inte ha kommit som en överraskning
3. Att jämföra SAS Plus med BA CE är äpplen och päron jämförelse i min bok :)

15:00 flighten är ok. Skumpa Afternoon Tea är väl utmärkt för anledningen? :)

ESSA, tyvärr måste jag försvara BA här:
1. Att en affärsklass biljett till 2 600kr skulle vara flexibel är lite mycket att begära tycker jag
2. Detta framgår väldigt tydligt innan man betalar så det borde inte ha kommit som en överraskning
3. Att jämföra SAS Plus med BA CE är äpplen och päron jämförelse i min bok :)

15:00 flighten är ok. Skumpa Afternoon Tea är väl utmärkt för anledningen? :)

Du har helt rätt! På alla punkter!
Hade ju inte alls tänkt ändra den, trodde då att jag valde helt rätt. Därför gjorde jag inga noteringar om detaljerna...
I efterhand har jag ju förstått att det serveras Afternoon Tea på just den flighten vi åker och för en som inte tål gluten blev ju det lite av ett bad choice. :) men jag har gjort ett försök att be om specialkost på ditresan så det löser sig nog.

Vi kommer med all säkerhet vara nöjda med resan!

Förhoppningsvis kan min ouppmärksamhet hjälpa någon annan att planera annorlunda.

Det ska gå att begära specialkost, så du bör inte behöva oroa dig.

Jag tycker att afternoon tea är OK när man reser på en tid då man inte vill ha lunch eller middag, men det suger t.ex. vid flight 16.55... eller lika illa typ flight 14.30 då man kommer från en connection inrikes i england eller liknande.

Toppen