Senaste nytt

Är business i EVA Air värd ~8 tim längre resa med fler byten?

Kelgris

Medlem
I fall det finns medlemmar som är kunniga om Taiwan, känner man till någon ytterligare lättnader med covid-restriktioner efter ändringen som trädde i kraft den 13 oktober 2022?


Sent from my iPad using Tapatalk
 

micke

Medlem
Åker dit på söndag och som jag förstått det är det helt öppet för svenskar (annars ligger jag risigt till). Huruvida man behöver ha tagit vaccin eller inte vet jag inte men annars verkar det mesta som förr.
Tror att du får ett testkit på flygplatsen som du tar med dig ”hem” och huruvida du måste rapportera svaren eller inte vet jag inte.
 

Trumis

Medlem
Flög EVA till Bali för några veckor sedan. MUC-TPE-DPS. B787 till TPE - Jättetrevlig personal, bra säte, skön pyjamas. Underhållning ok, maten var 3,5 av 5 i snitt, lite besviken på maten, hade höga förväntingar av allt jag läst. A330 till DPS - Jättetrevlig personal, gammalt och "obekvämt" säte, samma underhållning, mat 3 av 5.

Hem blev Thai, via BKK och FRA.
 

toer00

Medlem
Väljer på följade två rutter och har väldigt svårt att bestämma mig. Har läst att business i EVA Air är riktigt bra, men är det värt den längre resan?

BKK-AMS-ARN med första benet i EVA Air i ekonomi och sen SAS ekonomi. 1,5 tim layover, totalt ca 17 timmars resa.

BKK-TPE-MUC-ARN med första 2 i EVA Air business och det sista med SAS premium. Första layover är 1,5 tim och andra 2 tim. Totalt ca 24,5 timmars resa.

Använder 2-4-1 och har gått om poäng, så kostnaden är inte relevant i beslutet.

Tacksam för input!
Solklart nr 2- Eva i Business är RIKIGT BRA!

Flög EVA till Bali för några veckor sedan. MUC-TPE-DPS. B787 till TPE - Jättetrevlig personal, bra säte, skön pyjamas. Underhållning ok, maten var 3,5 av 5 i snitt, lite besviken på maten, hade höga förväntingar av allt jag läst. A330 till DPS - Jättetrevlig personal, gammalt och "obekvämt" säte, samma underhållning, mat 3 av 5.

Hem blev Thai, via BKK och FRA.
Deras 777 är bra, deras 787 ännu bättre. Men mellan Europa - BKK - TP tror jag att de så gott som alltid kör med dessa.
 

JacobGBG

Medlem
Står inför samma kval som TS men med tillägget att business platserna kräver en övernattning på cdg. Ekvationen känns inte lika sexig då. Har även en femåring i släptåg.

Alt 1. Business
GOT-FRA-CDG övernattning CDG-TPE-BKK

Alt 2. Economy
GOT-FRA-DEL-BKK
 
Last edited:
Toppen