Solklart nr 2- Eva i Business är RIKIGT BRA!Väljer på följade två rutter och har väldigt svårt att bestämma mig. Har läst att business i EVA Air är riktigt bra, men är det värt den längre resan?
BKK-AMS-ARN med första benet i EVA Air i ekonomi och sen SAS ekonomi. 1,5 tim layover, totalt ca 17 timmars resa.
BKK-TPE-MUC-ARN med första 2 i EVA Air business och det sista med SAS premium. Första layover är 1,5 tim och andra 2 tim. Totalt ca 24,5 timmars resa.
Använder 2-4-1 och har gått om poäng, så kostnaden är inte relevant i beslutet.
Tacksam för input!
Deras 777 är bra, deras 787 ännu bättre. Men mellan Europa - BKK - TP tror jag att de så gott som alltid kör med dessa.Flög EVA till Bali för några veckor sedan. MUC-TPE-DPS. B787 till TPE - Jättetrevlig personal, bra säte, skön pyjamas. Underhållning ok, maten var 3,5 av 5 i snitt, lite besviken på maten, hade höga förväntingar av allt jag läst. A330 till DPS - Jättetrevlig personal, gammalt och "obekvämt" säte, samma underhållning, mat 3 av 5.
Hem blev Thai, via BKK och FRA.
Står inför samma kval som TS men med tillägget att business platserna kräver en övernattning på cdg. Ekvationen känns inte lika sexig då. Har även en femåring i släptåg.
Alt 1. Business
GOT-FRA-CDG övernattning CDG-TPE-BKK
Alt 2. Economy
GOT-FRA-DEL-BKK
Alt 1 alla dagar i veckan...Står inför samma kval som TS men med tillägget att business platserna kräver en övernattning på cdg. Ekvationen känns inte lika sexig då. Har även en femåring i släptåg.
Alt 1. Business
GOT-FRA-CDG övernattning CDG-TPE-BKK
Alt 2. Economy
GOT-FRA-DEL-BKK
Relativt enkelt att övernatt på CDG, gjorde det i samband med att jag och frugan flög CDG-TPE-KIX (Osaka) för 2 år sedan.Alt 1 alla dagar i veckan...