Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

Undrar bara vem du syftar till som fortfarande inte förstår? Som jag skrev tidigare så frågade inte jag om bonusen på 200K poäng utan det var något som hon själv tog upp i samband med om man skulle bli värvad. Läs om läs rätt!
Även om du inte frågade om just detta så läser man om det lite då och då att folk ringer och frågar om sådana saker.
Om något fungerar till ens fördel så ska man ju av förklarliga skäl inte ringa och påtala det.

Fick mail fr. Priority pass som ingår via AMEX Platinum där de skriver följande:

VISIT FEE INCREASE OCTOBER 1ST

Hi Remington

On the 1st October 2018 we will be increasing the fee for chargeable lounge visits to £20 per visit per person. Any complimentary visits included as a part of your membership will not be affected by this fee increase.

It has been over 10 years since we have increased our visit fees and during this time we have done all we can to absorb the rising costs of providing airport lounge access to our Members. We have unfortunately reached the point where we need to make an adjustment to our prices to maintain the quality offering of Priority Pass.

During these past 10 years, we have been committed to growing our network and bringing our Members the best global airport lounge access program. We are proud that our Members can now access over 1200 lounges worldwide, as well as the recently introduced dining, spa and relaxation experiences which are supported by a 24x7 multilingual Membership Services team. Our latest Priority Pass app was developed to respond to the evolving needs of travelers around the world, using leading edge technology to enhance our Members’ travel experiences.

Raising our fees ensures we can maintain the quality offering of Priority Pass and continue to invest in both the growth of offerings available to Members (we’ve some exciting announcements to make soon!) and the quality experience offered. Should you have any queries, you can find answers to most questions in our online FAQ section.

Ska de börja ta betalt för besök...?

Priority Pass Lounge Visit Fee Increase FAQ for Members who receive their membership as a benefit from American Express

Fick precis ett erbjudande per mejl om ett nykundserbjudande om jag byter kort. Verkar som de försöker locka över oss som fortfarande ligger med gamla betalkort. 3 månader kostnadsfritt erbjuds om man byter ur sitt gamla platinum mot ett nytt.

Då man inte har några bostadsaffärer i görningen och har mestadels bunden bolåneränta de närmaste åren så känns det ändå lite lockande med ett kostnadsfritt kvartal och 3x poängen på utlandsköp. Om jag har 0,1 i kreditbetyg idag hur mycket tror ni det skulle försämras om man bytte ut sitt platinum betal- till kreditkort? Hur resonerar ni andra, någon som fått samma erbjudande och går i liknande tankar?

Fick precis ett erbjudande per mejl om ett nykundserbjudande om jag byter kort. Verkar som de försöker locka över oss som fortfarande ligger med gamla betalkort. 3 månader kostnadsfritt erbjuds om man byter ur sitt gamla platinum mot ett nytt.

Då man inte har några bostadsaffärer i görningen och har mestadels bunden bolåneränta de närmaste åren så känns det ändå lite lockande med ett kostnadsfritt kvartal och 3x poängen på utlandsköp. Om jag har 0,1 i kreditbetyg idag hur mycket tror ni det skulle försämras om man bytte ut sitt platinum betal- till kreditkort? Hur resonerar ni andra, någon som fått samma erbjudande och går i liknande tankar?
Jag jobbar med krediter och mycket annat i mitt jobb och kan säga att det kommer påverka ytterst lite..

EDIT: Ska även tillägga att det som har störst påverkan är att ha många kreditförfrågningar under kort tid.

Last edited:
Toppen