Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

Tänkte testa detta kort under ett år iaf nu när man fick det för 4500kr istället för 6000kr. Fick hem det idag, dock i ett tunt kuvert där det endast står hur jag ska aktivera kortet. Inget välkomstbrev, bagagetaggar eller något annat. Trodde man skulle få ett welcome-pack. Har ni andra fått det?

Tänkte testa detta kort under ett år iaf nu när man fick det för 4500kr istället för 6000kr. Fick hem det idag, dock i ett tunt kuvert där det endast står hur jag ska aktivera kortet. Inget välkomstbrev, bagagetaggar eller något annat. Trodde man skulle få ett welcome-pack. Har ni andra fått det?
Nope, bara ett kort och inget annat. Personligen behöver jag inget mer då resten går i soptunnan.

Gick på erbjudandet för platinum eftersom jag ändå inte kommer att ha nytta av Elite under kommande år. Är Diamond men har inte möjlighet att behålla det pga nytt resmönster. Nöjer mig med mjuklandning till guld hösten -18 och provar räkmackorna på Pontus plus Priority pass under -18. Ändrar kanske tillbaka till Elite under 2019 om saker och ting förändras. Under 2018 har vi redan bokat 3 st 2-4-1 och har en voucher kvar så inte heller det blir ett problem.

God Jul på er alla!!!

Last edited:
Är det någon som vet om man är tex HHG alltid så länge man har Platinum kortet? Typ som Elite, mam är alltid silver hos SAS?

Toppen