Jag försökte i början av året, både i Los Angeles och New York. Fick inga $15 i credit, då. Det behöver säkert registreras på något sätt.I Uber-appen står det att innehavare av Amex Platinum får 15$ att resa för varje månad i USA. Hittar inget uppenbart i det finstilta om att det ej gäller utländska kort. Någon som provat? Annars gör jag det snart...
Tar "ett tag", hanteras ju helt av hotellens administration, så kanske 3-4 veckor och snabbare om du har tur.
Skall du resa innan dess så kan du i många fall använda ditt digitala medlemskort, alt prata med kundtjänst så kan du få kod för Priority Pass (även den finns digitalt förvisso) och det mesta går att lösa.
Hur länge har du väntat?Ja, var otydlig, det är ju själva statusen / digitala kortet jag är intresserad av.
Fick ingen bekräftelse på de grejer jag anmälde mig för. Men jag väntar väl lite till.
Tack! Det var väldigt bra.
Det är iallafall högst tveksamt om det gäller. Jag skulle nog be om att få skriftligt vad som gäller med ett sådant case innan jag skulle förlita mig på att försäkringen gäller.När de säger "[resan] måste påbörjas och avslutas i det land där den Försäkrade är bosatt" - gäller den då inte på hemresan om den är bokad som en separat biljett?