Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

M.K

Medlem
Tror inte på samarbete med Choice. Inte fint nog varken för SAS eller Amex? Dessutom satsar Nordic Choice hårt på sitt eget program och kreditkort. Många mail och kampanjer från dem.

Jag önskar fortsatt att Amex gick tillbaka till inkomst/förmögenhetskrav på sina egna toppkort med bättre förmåner/recognition. Numera verkar de satsa på kortsiktiga kundrelationer med visserligen frikostiga sign-up bonusar, men med otydliga försäkringsvillkor, sämre förmåner överlag förutom på Arlanda, samt obehagliga räntevillkor för lånetorskarna.

Vad finns kvar som alternativ? Hur är Elite hotels? Inte bott där på evigheter.
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Trillade ner till Scandic 2nd floor i dag men det är utlovat att man ska få behålla 3rd floor året ut. Någon som har kvar sin status alternernativt talat med kundtjänst i ärendet?
 

taxvalp

Medlem
Har min status kvar och inga problem med recognition vid check-in idag.

Uppdatering: Talade med kundtjänst och vi som fått Scandic 3rd floor via gamla betalkortet och sedan bytt till kreditkortet blir degraderade redan nu. Informationen går alltså emot det som de skickat ut i mejl om att man behåller statusen året ut. "Inget vi kan göra något åt", enligt Amex.

Ingen jättesak men trist när en förmån försvinner och de dessutom kommunicerar felaktigt.
 

adl.sthlm

Medlem
Trillade ner till Scandic 2nd floor i dag men det är utlovat att man ska få behålla 3rd floor året ut. Någon som har kvar sin status alternernativt talat med kundtjänst i ärendet?

Jag har också blivit nergraderad till 2nd floor, har inte bytt till nya kreditkortet utan har det gamla betalkortet.
Får se om jag orkar ta det en vända med Amex.
 

ESGP

Medlem
Har senaste tiden inte kunnat släppa Amex hantering av ett extrakort jag beställde till min fru.... Vid ansökan togs en fullständig UC på henne, något som jag inte kan förstå. Självfallet förstår jag att Amex vill ha någorlunda koll även på extrakortmedlemmar men upplever att en miniupplysning räcker för detta. När jag frågat kundtjänst förstår vederbörande inte skillnaden och jag ger upp.

Vill samtidigt poängtera att SAS MC har en helt annan uppfattning än Amex och tar ingen form av UC på extrakortmedlemmar, detta då jag står för ansvaret samt inget utökad kreditutrymme begärs. Helt rätt tycker jag!
 

Flyer722

Medlem
Har senaste tiden inte kunnat släppa Amex hantering av ett extrakort jag beställde till min fru.... Vid ansökan togs en fullständig UC på henne, något som jag inte kan förstå. Självfallet förstår jag att Amex vill ha någorlunda koll även på extrakortmedlemmar men upplever att en miniupplysning räcker för detta. När jag frågat kundtjänst förstår vederbörande inte skillnaden och jag ger upp.

Vill samtidigt poängtera att SAS MC har en helt annan uppfattning än Amex och tar ingen form av UC på extrakortmedlemmar, detta då jag står för ansvaret samt inget utökad kreditutrymme begärs. Helt rätt tycker jag!

UC skedde även på extrakortet när jag sökte också. Är det så på alla amex extrakort eller endast platinum?
 

Hafermann

Medlem
Jag har också blivit nergraderad till 2nd floor, har inte bytt till nya kreditkortet utan har det gamla betalkortet.
Får se om jag orkar ta det en vända med Amex.
Scandic är sedan 30/1 inte partner och för att behålla nivå året ut behövde man ansöka om 3rd level innan februari påbörjades.
 
Toppen