Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

Jag har bara haft Amex platinum ett par månader och en av de större anledningarna var just Scandicnivån. Först avslutad conciergetjänst och nu detta - är det här en isolerad händelse eller är Amex platinum påväg utför? Vad säger ni som varit med betydligt längre än jag?

Jag har bara haft Amex platinum ett par månader och en av de större anledningarna var just Scandicnivån. Först avslutad conciergetjänst och nu detta - är det här en isolerad händelse eller är Amex platinum påväg utför? Vad säger ni som varit med betydligt längre än jag?

Om man inte reser mycket från Arlanda, så är det helt klart påväg utför.

Ingår fortfarande priority pass även för extrakortet? Direkt när vi fick våra kort ansökte vi om priority pass via en länk. Jag fick mitt efter någon vecka men frugan har inte fått sitt ännu.

När frugan som har extrakort loggar in i sin profil så kan hon välja mellan 8 förmåner, priority pass är inte en av dem. Jag som har huvudkortet kan välja mellan 9 förmåner, inkl priority pass.

Ingår fortfarande priority pass även för extrakortet? Direkt när vi fick våra kort ansökte vi om priority pass via en länk. Jag fick mitt efter någon vecka men frugan har inte fått sitt ännu.

När frugan som har extrakort loggar in i sin profil så kan hon välja mellan 8 förmåner, priority pass är inte en av dem. Jag som har huvudkortet kan välja mellan 9 förmåner, inkl priority pass.

Fick info om att PP skall ingå även till extrakortet av kundtjänst och ansökte via min frus konto för några dagar sedan. Fick leta fram en länk via kom igång-sidan: Kom igång med ditt Platinum | American Express Sverige
Följande avsnitt nedan tycker jag skvallrar om att det ingår, använde länken som texten hänvisar till
””
Priority Pass:
Ett nytt Priority Pass kommer automatiskt till din brevlåda inom tre veckor – medan extrakortsmedlem behöver ansöka om ett förnyat Priority Pass här. Notera att ditt gamla medlemskap är giltigt under tiden.
””

• Gilla
Reactions: Gus
Jag är inte jättenöjd med platinums telefonservice. Jag försöker ringa dem och de ber mig knappa in mitt kortnummer och telefonkod. Sen säger de "ditt samtal kopplas fram". Direkt efter säger de att kundservice hsr stängt, utan någon information om deras öppettider. Har de öppet på helgen? Vi ska resa på tisdag och jag vill gärna få ett digitalt nummer till min frus priority pass.

Toppen