Senaste nytt

Är American Express Lifestyle Service fortfarande igång?

taxvalp

Medlem
En anhörig till mig med svenskt Amex Platinum ringde kundtjänst häromdagen och fick då besked att conciergetjänsten inte längre finns kvar. Oklart om det är tillfälligt på grund av pandemi eller permanent men vid snabb genomläsning av Amex svenska sidor hittar jag inte längre någon reklam för tjänsten.

Någon som hört något? De flesta kunder har nog annat att tänka på just än att boka bord med hjälp av Amex men om tjänsten lägger ner helt är det bra att få veta det.
 

Berglund

Medlem
Mycket riktigt försvann Conciergetjänsten, det som kallas Lifestyle finns fortfarande i form av exempelvis förköpsbiljetter till olika evenemang.
 

MTheC

Medlem
Jag tog senast för några veckor sedan hjälp sv Lifestyle services med att boka bord på ett antal restauranger. De hjälpte mig även i januari och februari med fotbollsbiljetter till utsålda matcher. Har inte hört något om att det inte ska finnas kvar. Testa annars att dra ett mail till dem - om tjänsten inte finns kvar borde man då få besked om det.
 

krille30

Medlem
Efter senaste uppdateringen av appen Amex experiences så finns det inte längre under contacts kvar något. Tidigare tror jag det hette typ Travel eller liknande. Men håller med om att det är märkligt om tjänst tas bort utan att meddela kunder.

Tidigare har det gått att använda tjänsten för att tex boka bord på restaurang utomlands.
 

lucasd

Medlem
Travel Service finns fortfarande kvar som alternativ när man ringer. Men det är helt borta i appen, det verkar som att man inte vill att de ska användas på samma sätt längre.

Hoppas dock att möjligheten för bokning av restaurang och evenemangsbiljetter (ej förköp/reserverade) finns kvar, skönt att inte behöva tänka på det ibland!
 
Snackade med Amex precis och de verkar helt ha ersatt telefontjänsten med AMEX NU appen enligt henne.

Påtryckte då att: Ni höjer alltså kortavgifter och tar sedan bort förmåner?

Hon gick in i försvarställning att om jag ville byta från mitt Elite Betalkort till Kreditkortet kunde få en mindre avgift per år.... (är ju 100kr i månaden).

Sen har de boostat reseförsäkring och kickar ut massa erbjudanden i appen.
 
Snackade med Amex precis och de verkar helt ha ersatt telefontjänsten med AMEX NU appen enligt henne.

Påtryckte då att: Ni höjer alltså kortavgifter och tar sedan bort förmåner?

Hon gick in i försvarställning att om jag ville byta från mitt Elite Betalkort till Kreditkortet kunde få en mindre avgift per år.... (är ju 100kr i månaden).

Sen har de boostat reseförsäkring och kickar ut massa erbjudanden i appen.
Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.
 
Toppen