Senaste nytt

Är American Express Lifestyle Service fortfarande igång?

Senator

Moderator
Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.
Min åsikt är att pandemin inte på något sätt är AMEX ”fel”. Personligen tycker jag AMEX har gjort väldigt mycket rent allmänt för medlemmar under krisen, men självklart är inte det fördelat lika mellan olika kort. Både Platinum och Centurion har det haglat förmåner. Platinum är väl såpass att det betalar årsavgiften.

För SAS Elite blir ekvationen annorlunda. Delvis gissar jag eftersom det finns en extra kostnad kopplat till förvärvet av EB-poäng. Samtidigt har man inte gått lottlös.

Möjligheterna att tjäna poäng har inte försvunnit. Poängen kommer hellre inte försvinna är min bedömning. Jag tror poäng-livet är som ”det vanliga livet” marathon och inte en sprint. Är man ute efter ”instant gratification” är livet som poängsamlare för tillfälle rätt grått. Men jag får fortfarande stort värde för att jag ser många år fram i tiden. Alla värderar olika och några har lämnat korten.

Dock tror jag inte våra medlemmar är representativa för alla kortanvändare. Jag tror inte kundförlusten blir så stor att det märks.

Jag bunkrar nu för den nya framtiden. Den kommer också bli bra.

“This too shall pass”
 

Tonton

Medlem
Snackade med Amex precis och de verkar helt ha ersatt telefontjänsten med AMEX NU appen enligt henne.

Påtryckte då att: Ni höjer alltså kortavgifter och tar sedan bort förmåner?

Hon gick in i försvarställning att om jag ville byta från mitt Elite Betalkort till Kreditkortet kunde få en mindre avgift per år.... (är ju 100kr i månaden).

Sen har de boostat reseförsäkring och kickar ut massa erbjudanden i appen.
Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.

Min åsikt är att pandemin inte på något sätt är AMEX ”fel”. Personligen tycker jag AMEX har gjort väldigt mycket rent allmänt för medlemmar under krisen, men självklart är inte det fördelat lika mellan olika kort. Både Platinum och Centurion har det haglat förmåner. Platinum är väl såpass att det betalar årsavgiften.

För SAS Elite blir ekvationen annorlunda. Delvis gissar jag eftersom det finns en extra kostnad kopplat till förvärvet av EB-poäng. Samtidigt har man inte gått lottlös.

Möjligheterna att tjäna poäng har inte försvunnit. Poängen kommer hellre inte försvinna är min bedömning. Jag tror poäng-livet är som ”det vanliga livet” marathon och inte en sprint. Är man ute efter ”instant gratification” är livet som poängsamlare för tillfälle rätt grått. Men jag får fortfarande stort värde för att jag ser många år fram i tiden. Alla värderar olika och några har lämnat korten.

Dock tror jag inte våra medlemmar är representativa för alla kortanvändare. Jag tror inte kundförlusten blir så stor att det märks.

Jag bunkrar nu för den nya framtiden. Den kommer också bli bra.

“This too shall pass”

Ja, och utöver det som @Senator skriver, så är det ju så att @simon_says91 har ett betalkort. Det är ju tydligt att Amex inte vill ha kvar dessa, och att de försöker flytta över dessa till kreditkorten, som faktiskt innebär mer förmåner/krona för slutkunden.

Personligen tycker jag att Amex verkligen har skött pandemin bra. De har verkligen strösslat rena pengar på oss, som i princip har ätit upp hela årsavgifterna för mina Amexkreditkort.
 

MTheC

Medlem
Är det verkligen så att det är borta nu? Trist i sådana fall - jag har använt det flitigt för hjälp med restaurangbokningar.

Inte så att det är en katastrof om det inte finns kvar men de har hjälpt mig mycket under åren, i synnerhet när jag är på platser där språket är en utmaning.
 
Ja, och utöver det som @Senator skriver, så är det ju så att @simon_says91 har ett betalkort. Det är ju tydligt att Amex inte vill ha kvar dessa, och att de försöker flytta över dessa till kreditkorten, som faktiskt innebär mer förmåner/krona för slutkunden.

Personligen tycker jag att Amex verkligen har skött pandemin bra. De har verkligen strösslat rena pengar på oss, som i princip har ätit upp hela årsavgifterna för mina Amexkreditkort.
Fast nu är du ute och cyklar? De har ju tagit bort det helt, gäller inte bara Elite kortet så ditt argument att de skulle vara för att jag har betalkortet är ju inte riktigt korrekt. Jag bara förmedlade vad dem sa på kundtjänst gällande servicen och att den har upphört.

Jag ser inte att jag inom en snar framtid kommer säga upp mitt kort, om de nu inte skulle skjuta upp årsavgiften med det dubbla då..... Idag kostar betalkortet 100kr mer i månaden och de kan jag överleva med.
 

Dbodenfo

Medlem
Fast nu är du ute och cyklar? De har ju tagit bort det helt, gäller inte bara Elite kortet så ditt argument att de skulle vara för att jag har betalkortet är ju inte riktigt korrekt. Jag bara förmedlade vad dem sa på kundtjänst gällande servicen och att den har upphört.

Jag ser inte att jag inom en snar framtid kommer säga upp mitt kort, om de nu inte skulle skjuta upp årsavgiften med det dubbla då..... Idag kostar betalkortet 100kr mer i månaden och de kan jag överleva med.[/QUOTE
Jag önskar att jag inte hade gjort mig av med mitt Eurobonus betalkort. Dock har använde jag mig senast av amex lifestyle förra året i juni och då fungerade det utmärkt. Men när de slutade skicka ut platinumboken var det ju "vi går över till appen" och då skulle de stänga ner concierge etc.
 
Toppen