Senator
Moderator
Min åsikt är att pandemin inte på något sätt är AMEX ”fel”. Personligen tycker jag AMEX har gjort väldigt mycket rent allmänt för medlemmar under krisen, men självklart är inte det fördelat lika mellan olika kort. Både Platinum och Centurion har det haglat förmåner. Platinum är väl såpass att det betalar årsavgiften.Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.
För SAS Elite blir ekvationen annorlunda. Delvis gissar jag eftersom det finns en extra kostnad kopplat till förvärvet av EB-poäng. Samtidigt har man inte gått lottlös.
Möjligheterna att tjäna poäng har inte försvunnit. Poängen kommer hellre inte försvinna är min bedömning. Jag tror poäng-livet är som ”det vanliga livet” marathon och inte en sprint. Är man ute efter ”instant gratification” är livet som poängsamlare för tillfälle rätt grått. Men jag får fortfarande stort värde för att jag ser många år fram i tiden. Alla värderar olika och några har lämnat korten.
Dock tror jag inte våra medlemmar är representativa för alla kortanvändare. Jag tror inte kundförlusten blir så stor att det märks.
Jag bunkrar nu för den nya framtiden. Den kommer också bli bra.
“This too shall pass”