Senaste nytt

Är Addis Ababa flygplats säker?

Moco

Medlem
Huruvida en flygplats i en krigszon är säker eller ej beror ju väldigt lite på hur mycket folk som går runt i terminalen, hur många besökare i loungen det är, eller hur många sorters öl som serveras. Det smäller ju bara till och sedan kommer problemen. Och även om det nu var lugnt innan, så spelar det ju inte heller någon roll om det innebär att all flygverksamhet stoppas, antingen pga en regelrätt attack, eller ett mer administrativt "övertagande". Skulle man inte vara beredd att besöka landet i övrigt så känns det ju märkligt att ta transferrisken. Nu säger jag inte att man aldrig ska ska åka till Etiopien (jag har använt mig av flygplatsen många gånger själv), men själva resonemanget kring situationen torde tolkas annorlunda.
 
9D3019C5-492A-4C10-BC9C-2F33CEBF549C.jpeg
Addis Ababa airport stilla och lugnt som tidigare och flygen anländer och lyfter som vanligt. Det är härligt med en dusch efter nattflygningen och känna sig fräsch på nästa flyg.
 

Harnos

Medlem
OT. någon som vet om man får gästa in till Cloud 9, åker business själv men har sälskap av resande i economy (alla åker vidare med Ethiopian).
 
Toppen