Senaste nytt

Är Addis Ababa flygplats säker?

Jag har också mellanlandat där vid två tillfällen den senaste veckan. Det är fortfarande business as usual med mycket folk på flygplatsen. Som andra skriver, se till att ha tänkt ut en plan B om säkerhetsläget i Addis Ababa skulle ändras.

Någon som varit förbi på längre?

Med tanke på att rebellerna vad jag förstått dragit sig tillbaka till Tigray igen (men allt kan ju hända) så känns det i nuläget rätt safe med transfer. Passerar om 2-3 veckor och behåller nog bokningen i nuläget (svårt hitta annan rutt).

Med tanke på att rebellerna vad jag förstått dragit sig tillbaka till Tigray igen (men allt kan ju hända) så känns det i nuläget rätt safe med transfer. Passerar om 2-3 veckor och behåller nog bokningen i nuläget (svårt hitta annan rutt).

Jag åker nu på fredag transit via addis abeba och kan rapportera

3522950E-8C8B-4FF7-A0E4-243AD6DE9787.jpeg

I lördags, väldigt lungt i flygplatsen. Tycker du bör tveka, minst lika säkert som andra transitflygplatser.

Har haft transit imorse ca kl 8-9,och det var väldigt lungt. Inte särskilt mycket säkerhetspersonal eller vaktpersonal. Många familjer med barn. Känns helt ok att åka genom addis enligt min upplevelse

Toppen