Senaste nytt

Äntligen dags för CRJ-900 inrikes

Ser oxå fram mot CRJ, vet att vissa avgångar på Kalmar är planerade med dessa från april och framåt. Jag hoppas att de även kan kasta ut FlyBes ATR på vissa avgångar.

SK191 och SK192 byter from 2016-04-21 från Flybe ATR till CRJ 900 (Cityjet och Air Nostrum). Dessutom kör även SAS med sina egna jetmaskiner på vissa avgångar, så här är det en klar förbättring på gång.
 

Nilann

Medlem
Bokat GOT-CPH 26 juni 9.35. Utan info ombokades biljetten till GOT-ARN-CPH. Vem vill åka via ARN (förutom milage run) från Göteborg? Ringde supporten som direkt sa att om resan är ombokad så är flighten inställd. Inställd utan att meddela resenären och dessutom säljs fortfarande biljetter till flighten? Det visade sig att Air Nostrum kör flighten och på grund av den ändringen ombokades biljetten via ARN med automatik.
Beware! och kolla era bokningar framöver.
 

Agö

Medlem
Bokat GOT-CPH 26 juni 9.35. Utan info ombokades biljetten till GOT-ARN-CPH. Vem vill åka via ARN (förutom milage run) från Göteborg? Ringde supporten som direkt sa att om resan är ombokad så är flighten inställd. Inställd utan att meddela resenären och dessutom säljs fortfarande biljetter till flighten? Det visade sig att Air Nostrum kör flighten och på grund av den ändringen ombokades biljetten via ARN med automatik.
Beware! och kolla era bokningar framöver.
Bör kanske lyftas ut som en varning i egen tråd?
 

pswe

Medlem
Säkerligen en kombination av tuff konkurrens (BRA har avgångar 06:00, 06:45 och 07:15, Norwegian 07:00) i kombination med att flyget nattas i Malmö och körs sent dagen innan (så sena avgångar som 21:10 brukar det sällan vara mkt folk på). Tror knappast att efterfrågan är så pass stor på fakiren.
Utöver de förklaringarna så går det även en del charter från MMX och då är det ofta -800 varianten som behövs. Antar att intäkterna för det kompenserar låg beläggning på en del returer upp till ARN.
 
Erfarenheten av SAS egna CRJ-900 på CPH är att de är rätt trånga. Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det här skulle vara positivt. Den enda fördelen är att motorerna sitter där bak, vilket gör kärran tystare i framdelen.
 

Agö

Medlem
Erfarenheten av SAS egna CRJ-900 på CPH är att de är rätt trånga.
Sittkonfort i princip identisk med SAS övriga kortdistansflotta (pitch och width). Du kan aldrig ha en mittsätesryttare. Det är makalöst tyst långt fram i kabinen. Kabinen är ljus. Du slipper paniken med handbagage eftersom vanliga kabinväskor hanteras utanför planet (delivery at aircraft). Såvitt jag förstår är det också tal om helt nya flygplan som CityJet ska flyga för SAS. Det är alltid ett lyft.
 

Agö

Medlem
Bokat GOT-CPH 26 juni 9.35. Utan info ombokades biljetten till GOT-ARN-CPH. Vem vill åka via ARN (förutom milage run) från Göteborg? Ringde supporten som direkt sa att om resan är ombokad så är flighten inställd. Inställd utan att meddela resenären och dessutom säljs fortfarande biljetter till flighten? Det visade sig att Air Nostrum kör flighten och på grund av den ändringen ombokades biljetten via ARN med automatik.
Beware! och kolla era bokningar framöver.
Kan det vara detta som skedde?

SAS annullerede 800 flyvninger ved en fejl (opd.)
 
Toppen