Senaste nytt

Äntligen dags för CRJ-900 inrikes

Agö

Medlem
Åkte vad som upplevdes som en splitter ny CRJ mmx>arn idag. Cityjet som flög med sasbrandat plan. Personalen lite ovan och de hade en extra besättningsmedlem sittandes på rad 1 med crew manualen i hand. Serveringen var inte så tidseffektiv men trevlig. Finsktalande crew.

Älskar verkligen Crj så allt var underbart bra ända tills vi fick bussgate från vad som nog var nattparkeringen. Bussgate inrikes är ju 25 minuter extra. Klart inte ett alternativ.
Härligt att höra. Bör ju vara gamla Blue1-besättningen då.
 

Walter

Medlem
Jo alltså ny CRJ inrikes är ju underbart. Bara undvika rad 1 så man slipper sitta granne med toan.

Men det är illa om sas börjar med bussgate inrikes. Tycker redan att det är svårt att motivera den extra tid resor via arlanda tar jämte bromma. Hinner ju in till city från bromma på den tiden det tar från landning till man går in i terminalen. Att en taxi till bromma kostar som arn express hjälper inte heller ekvationen.
 
  • Gilla
Reactions: Ebg

Matriam

Medlem
Fick nöjet att åka med nya CRJ-900 igår. Crew var nog en svensk-danska samt en ryska med bra engelska. Väldigt positiv upplevelse rent flygmässigt med tyst kabin och härliga lädersäten som var sköna och rymliga dock slår man i taket i gången när man går så man får hålla sig lite ihopsjunken. Håller med föregående skribent och rekommenderar inte 1a, b då man då behöver dela sätet med besökare som ska till toaletten.

Uppskattade de klara och tydliga instruktioner på engelska om vad som förväntades under flygningen. Mycket uppskattat av mig då de höll sig primärt till engelska rakt igenom. Gav ett väldigt proffesionellt intryck.

Vi hade dock turen att få boarda via(nästan) gate på Arlanda.

Boarding.jpg
 
Bumpar denna tråd litegrann. Ska åka till Hamburg med vad som verkar vara CityJet mellan både OSL-HAM och HAM-ARN. Vet att CityJet och Air Nostrum är två skillda bolag men finns det någon chans att någon av nedanstående flighter ändå opereras av Air Nostrum? ;)
SK4829 OSL-HAM
SK2648 HAM-ARN
 

dino_81

Medlem
Bumpar denna tråd litegrann. Ska åka till Hamburg med vad som verkar vara CityJet mellan både OSL-HAM och HAM-ARN. Vet att CityJet och Air Nostrum är två skillda bolag men finns det någon chans att någon av nedanstående flighter ändå opereras av Air Nostrum? ;)
SK4829 OSL-HAM
SK2648 HAM-ARN

Vilket datum åker du?

Air Nostrum har sedan en tid tillbaka trafikerat ARN-HAM-ARN.

Nyss landat med SK2648 vilken opererades av det spanska flygbolaget. Service by the book (förutom duken) i SAS Plus och trevliga flygvärdinnor. Dock var intrycket att samtlig personal ombord, inkl kaptenen, inte var världsbäst på engelska.
 
Vilket datum åker du?

Air Nostrum har sedan en tid tillbaka trafikerat ARN-HAM-ARN.

Nyss landat med SK2648 vilken opererades av det spanska flygbolaget. Service by the book (förutom duken) i SAS Plus och trevliga flygvärdinnor. Dock var intrycket att samtlig personal ombord, inkl kaptenen, inte var världsbäst på engelska.

Jag åker i juni, runt den 20e. Ang, språket; hoppades på att få använda spanskan. Finns inget bättre än att åka SK-metall och få prata spanska
 

dino_81

Medlem
Jag åker i juni, runt den 20e. Ang, språket; hoppades på att få använda spanskan. Finns inget bättre än att åka SK-metall och få prata spanska

Enligt airlineroute.com är informationen gällande vilket bolag som opererar linjen Stockholm-Hamburg tvetydig. Information gör gällande att både Air Nostrum och Cityjet ska trafikera. Men om din bokning säger Cityjet är det nog så. Antingen spansk besättning eller nya fräscha plan, blir nog bra vilket som.

Slightly OT i tråden.
 

demgard

Medlem
Flög en CRJ-900 mellan Östersund-Arlanda idag. Måste säga att det är (i min ännu hyfsat begränsade erfarenhet) den överlägset trevligaste inrikesflygningen jag gjort. Planet kändes i det närmaste helt nytt, ljus och fräsch kabin.

Ledsen för riktigt risig kvalité, men om ni inte sett kabinen tog jag två bilder:
bild2.png


bild1.png
 

Sequal

Medlem
Har nöjet att i detta nu, sitta i senaste CRJ 900 som enligt uppgift varit i trafik i två månader. Fräsch och trevligt!

Dessutom gör saken inte det sämre att jag sitter ensam i Plus, med fem rader för mig själv.
Rad 2 är ok, rad 1 är precis bredvid toaletten.
FA's är Spanska och finska.

Ser fram emot servicen.. (Fast det är trots allt en SK-flight)
Lite bilder kommer här..
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    60,2 KB · Visningar: 382
  • image.jpeg
    image.jpeg
    52,1 KB · Visningar: 570
  • image.jpeg
    image.jpeg
    45,6 KB · Visningar: 409
  • image.jpeg
    image.jpeg
    42,3 KB · Visningar: 377

olo

Medlem
Ser fram emot dessa nya CRJer! Flög idag med trotjänaren OY-KFA och på 1A var stoppningen obefintlig...
 
Toppen