Senaste nytt

Ännu en nedgradering från first class till business class!

Update:

Nu har min travelagent fått svar från Emiratet. Jag erhåller SEK4772 som kompensation tydligen.

Vad säger expertpanelen?

Ja dom verkar ha räknat på procent per delsträcka eller nåt sånt. Det verkar stämma ganska bra. Totalpriset var ju Emirates "deal" på ca 28 kakor.

EDIT: Enligt kommentar från min travel agent så var ju kompensation inte på tal. Man vill alltså inte från Emirates sida kompensera utan man vill göra rätt för sig rent matematiskt utan goodwill.

mvh

Jag skulle dra dem till domstol för att få ut iaf skillnaden mellan en enkel F och en enkel C på sträckan. Jag köper inte det där resonemanget om procentuella delar av resan.

Jag höll på att råka ut för samma sak i julas, EK meddelande aldrig att man bytt flygplanstyp utan det kom jag på när jag kollade min seating 1 vecka inna avresa och såg att den hade ändrats till C... Som tur var så kunde jag skjuta utresan 1 dag men det krävdes ett par samtal med EK ocn några supervisors...det verkar som om vanliga agenter som svarar i telefon har noll befogenhet??!!

Det som har hänt nu är att jag har löst det med min travel agent. Hur dom löst det mot EK vet jag faktiskt inte. En gissning är att dom tar smällen själva....

Toppen