Senaste nytt

Ännu en nedgradering från first class till business class!

Av alla som bokar F och blir nergraderde till C mellan Arlanda/Dubai pga planbyte, hur många rasar/ skriker och kräver kompensation?

Tillräckligt få tror jag får Emirates ska bry sig.
Deras kundvård är skit men marknaden till/från Skandinavien är troligtvis så marginell för deras del så att det finns andra incitament än goda relationer/vinstintresse att ha den här linjen.

Av alla som bokar F och blir nergraderde till C mellan Arlanda/Dubai pga planbyte, hur många rasar/ skriker och kräver kompensation?

Tillräckligt få tror jag får Emirates ska bry sig.
Deras kundvård är skit men marknaden till/från Skandinavien är troligtvis så marginell för deras del så att det finns andra incitament än goda relationer/vinstintresse att ha den här linjen.

edit: snedkommentar borttagen

"Tillräckligt få tror jag för att Emirates INTE ska bry sig" skulle det stå

Det finns en ändra-länk på dina egna inlägg... Titta längst upp i inlägget, till vänster.

Last edited:
Så de som blivit nedgraderade ska bara svälja det då eller? Det är ju helt absurt imho. Har man köpt en F-produkt, är det vad man ska förvänta sig att få.
Det har han väl inte sagt? Han har väl bara presenterat en tes om varför det fungerar så dåligt, inte att att man ska acceptera det. Och jag tror @Hundrafjortontrettiotre har rätt - för få klagar utan sväljer bara försämringar samt ARN är så liten marknad på F, så då gör de detta. I absoluta tal lär det ju inte vara jättemånga på ett år som drabbas av detta.

En något överviktig kompis från England flög igår C LHR-DXB-BKK.
Han klagade att brickbordet till hans stol i C inte gick att fälla ut så långt han ville samt att soppan som serverades var kall.
Som kompensation blev han på flyget ut från Dubai uppgraderad till First Class Suite :)

En något överviktig kompis från England flög igår C LHR-DXB-BKK.
Han klagade att brickbordet till hans stol i C inte gick att fälla ut så långt han ville samt att soppan som serverades var kall.
Som kompensation blev han på flyget ut från Dubai uppgraderad till First Class Suite :)

Hoppas han fick in magen i duschkabinen iaf. ;)

• Gilla
Reactions: Gus
Är det någon som har koll på om det är skillnad om man bokat biljetten via resebyrå kontra Emirates hemsida? Alltså om resebyrå på något sätt gör saken till det bättre.

Det har han väl inte sagt? Han har väl bara presenterat en tes om varför det fungerar så dåligt, inte att att man ska acceptera det. Och jag tror @Hundrafjortontrettiotre har rätt - för få klagar utan sväljer bara försämringar samt ARN är så liten marknad på F, så då gör de detta. I absoluta tal lär det ju inte vara jättemånga på ett år som drabbas av detta.

Näe, jag kopplade snett i hjärnan där imorse. Jag buntade ihop @Hundrafjortontrettiotre med @Dreamliner787's uttalande. Begriper inte varför. De har ju inget med varandra att göra. Ber om ursäkt för detta!

Är det någon som har koll på om det är skillnad om man bokat biljetten via resebyrå kontra Emirates hemsida? Alltså om resebyrå på något sätt gör saken till det bättre.

Hej!

Detta tar jag reda på as we speak. Jag hade köpt min biljett via en respekterad affärsresebyrå. Som företagare så kommer jag naturligtvis hålla betalning motsvarande min downgrade mot resebyrån när fakturan kommer. För precis som @agehall säger så tänker iaf inte jag stillasittande acceptera detta.

mvh

Toppen