Tyvärr ersatte de här bilarna inga vanliga bilar, i ännu mindre grad än vanliga bilpooler typ Sunfleet. De som använder bilarna i högst grad är de som inte kan/vill köpa bil själv. De som vill ha bil och kan köpa det, gör det. Och det här diskrepansen blir viktig.
Ja, de har inte gynnats av stadshusmajoriteten precis. Trots att små miljövänliga kollektivbilar som dessa borde falla dem på läppen. Men allt med mer än två hjul och dessutom med motor är ondskans verktyg.Enligt artikel i Di idag, så är det låga intresset av användarna i Stockholm, samt ökade kostnader för trängselskatt och parkering, som ligger bakom avslutandet. Totalt är förlusten 69 milj kronor under de tre år tjänsten funnits.
Ja, de har inte gynnats av stadshusmajoriteten precis. Trots att små miljövänliga kollektivbilar som dessa borde falla dem på läppen. Men allt med mer än två hjul och dessutom med motor är ondskans verktyg.
Köpenhamn kan stockholm absolut mäta sig med. Det som dock är en enorm skillnad i just detta avseende är att det är mycket billigare att äga bil i Sverige än i både Danmark och Norge. Därför har fler svenskar råd att ha egen bil och därmed minskar naturligt intresset för bilpooler av olika slag.Stockholm är inte en tillräckligt stor och tät stad för att det här behovet ska finnas, även om folk som bor i Stockholm gärna tror man är en storstad som mäter sig med Köpenhamn, Berlin eller New York.
Köpenhamn kan stockholm absolut mäta sig med. Det som dock är en enorm skillnad i just detta avseende är att det är mycket billigare att äga bil i Sverige än i både Danmark och Norge. Därför har fler svenskar råd att ha egen bil och därmed minskar naturligt intresset för bilpooler av olika slag.