Senaste nytt

Ännu en bilpoolsaktör i Stockholm - Drivenow

Dr. Miles

Expert
DriveNow debiterar inte flygplatsavgiften till/från Bromma under hela december 2016 och till/från Arlanda mellan 23-26 december 2016.

Det blir ännu billigare än att åka taxi till/från stan. (Det gäller tyvärr inte för mig som bor i Sollentuna.:()
DriveNow skrev:
Ps. Vi tar även bort flygplatsavgiften till och från Bromma under hela december och mellan den 23-26 december betalar du inte heller någon avgift när du tar bilen från Arlanda.
 

Dr. Miles

Expert
Jag hämtade elbilen på Arlanda T4 och körde till Mariatorget via Sollentuna (lämnade mina väskor där först).
Resan (hyran) kostade 267 SEK inkl. flygplatsavgiften 120 SEK. Mycket prisvärt.
Elbilen kostade 3 SEK per minut så om man inte har behov av stora bilar, kan det vara ett bra och billigt sätt att ta sig till stan, jämfört med taxi.

DriveNow skrev:
Arlanda flygplats

Parkeringsplatserna för DriveNow på Arlanda flygplats ligger vid terminal 4 parkeringsplats P45.
Priset för att hämta eller lämna en DriveNow på Arlanda flygplats är 120 kr.
På fredagar är det gratis att hämta upp en bil.
Car Sharing Stockholm Flygplats | Arlanda | DriveNow
Jag visste inte att hämta bilen på Arlanda på fredagar är befriad från normala flygplatsavgiften 120 SEK.
 
Last edited:

majer

Medlem
Nej vad tråkigt!
Som boende inom verksamhetsområdet har DriveNow fungerat som en perfekt backup.
 

Berglund

Medlem
Det har varit en fantastisk förmån att kunna ta en DriveNow bil ut till Arlanda till de allra tidigaste morgonflygen. Verkligen trist att de avslutar verksamheten. Det har gjort mitt liv enklare under den period de har funnits och varit en synnerligen uppskattad tjänst för mig.
 
Toppen