Gör ett nytt försök med slutreplik.
Skulle SAS hanterat detta lite smidigare så hade min reaktion varit annorlunda. Serviceföretag ska alltid undvika tråkiga överraskningar och här har de
smugit ut ändringen i stället för att ge mig en heads up och en förklaring. Står i det finstilta att man gör allt man kan för att hålla ihop en familj men det gick ju sådär. Nu har jag själv lyckats fixa så att vi i alla fall sitter på samma sida av kabinen.
Har du lågt ställda förväntningar är det enklare att bli positivt överraskad...;-)Med den inställningen kommer du troligtvis få en riktigt usel flygning.
Testa istället med inställningen att det kommer bli en grym start på semestern/jobbresan trots att ni kanske inte får sitta tillsammans. Var trevlig mot personalen och hälsa glatt när du kommer ombord och tacka för den service som erbjuds och försök gärna ge någon komplimang om mat/dryck/service eller liknande. Får du trots detta ändå usel service och allt är skit så har du all rätt att vara besviken och missnöjd. Går man in med inställningen från början att det kommer vara dåligt så kommer det troligtvis inte att bli kul för någon ombord.
Jag förväntar mig bättre service i biz än i economy precis som jag förväntar mig en bättre matupplevelse på AG än hos den lokala Indiern. Likaså utgår jag från att servicen är bättre på Four Season än på Scandic.Spelar ingen större roll vad du har betalat.
Nu vet jag inte om du har någon familj men om du har det verkar du hellre vilja sitta själv än umgås med dem. Du kanske tom skulle välkomna den här situationen för att slippa sitta bredvid dem?Då ska man inte flyga business med SAS alls eftersom de inte har 3 stolar tillsammans i business...
Visst är det en upplevelse att flyga, men en stor del går ofta åt till att se på film och sova. Då kanske det kvittar var man sitter? Hur överlever folk annars när ni flyger förstaklass med familjen? Där är det ju ofta fråga om sviter som gör att det kvittar om man sitter bredvid varandra eller i var sin ända av kabinen - det är svårt att interagera med varandra oavsett.
Skulle SAS hanterat detta lite smidigare så hade min reaktion varit annorlunda. Serviceföretag ska alltid undvika tråkiga överraskningar och här har de
smugit ut ändringen i stället för att ge mig en heads up och en förklaring. Står i det finstilta att man gör allt man kan för att hålla ihop en familj men det gick ju sådär. Nu har jag själv lyckats fixa så att vi i alla fall sitter på samma sida av kabinen.