intuition
Medlem
Jag tycker det håller.
"The people ... won't settle for any old seat. They will settle for a particularly old one!"
Jag tycker det håller.
Fast detta behöver ju inte vara totalkatastof.
5 begagnade 330-or är ju bättre än inga alls och med tanke på väntetiden för att köpa nya så är ju detta en förbättring.
Jag tror personligen att SAS kommer vilja fixa kabinen så snabbt som möjligt, men som jag förstått det så är det kö på inredning och säten så det är väl inte bara att fixa över en natt.
Med tanke på hur nära det var en konkurs för en par år sedan och att SAS lämnade tillbaka ett antal plan under pandemin så känns detta ändå positivt. Och fler plan bör ju göra att chanserna för flighter från Arlanda ökar, för alla kan ju knappast rymmas på Kastrup.
Inom ramen för ett JV är det en naturlig utveckling med ARN/OSL-ATL. Det passar tidsmässigt också in med när maskinerna ska komma på allvar. Sen kan det också vara att SAS tar över Deltas flighter till JFK.Enligt intervjun på Insideflyer. dk med Paul verhagen så tittar SAS också på fler långlinjer från Stockholm och Oslo
Visa bifogad bild 176261
Plats 12 på "topplistan" i USA, strax efter DFW:Hur är ATL för frakt?
Skit kul ju!Enligt intervjun på Insideflyer. dk med Paul verhagen så tittar SAS också på fler långlinjer från Stockholm och Oslo
Visa bifogad bild 176261
Inom ramen för ett JV är det en naturlig utveckling med ARN/OSL-ATL. Det passar tidsmässigt också in med när maskinerna ska komma på allvar. Sen kan det också vara att SAS tar över Deltas flighter till JFK.
Det här eventuellt avhandlats förut, men med SAS ökade fokus på CPH tror jag att de eventuella "strörutterna" på ARN och OSL i först hand kommer att vara sådana som går att köra t.o.r. på 24 h. Med Rysslands luftrum stängt innebär det nordöstra Nordamerika. Så ARN-JFK, ja, om SAS kan få fler slottar där. ARN-LAX tror jag tyvärr inte på. Och nog är väl ARN-ATL (4651 mi) lite i längsta laget för att det ska gå att köra en tur och retur på 24 h även när det uppstår lite förseningar? Även om OSL-ATL (4421 mi) är lite kortare är det väl lite frågetecken även där.Skit kul ju!
Jag gissar följande rutter till iallafall Arlanda som är min närmaste SAS hub;
ARN-ATL, ARN-JFK, och ARN-LAX
Det skulle vara att ARN/OSL-ATL kan slingas tillsammans med CPH men det är nog ändå svårt, inte minst pga användandet av A350.Det här eventuellt avhandlats förut, men med SAS ökade fokus på CPH tror jag att de eventuella "strörutterna" på ARN och OSL i först hand kommer att vara sådana som går att köra t.o.r. på 24 h. Med Rysslands luftrum stängt innebär det nordöstra Nordamerika. Så ARN-JFK, ja, om SAS kan få fler slottar där. ARN-LAX tror jag tyvärr inte på. Och nog är väl ARN-ATL (4651 mi) lite i längsta laget för att det ska gå att köra en tur och retur på 24 h även när det uppstår lite förseningar? Även om OSL-ATL (4421 mi) är lite kortare är det väl lite frågetecken även där.
Man kan ju alltid slinga JFK med ATL så får man ett jämnare utnyttjande. Idag har man två maskiner som står stilla fler timmar än idealt. Så kan man köra en av linjerna 6 dagar i veckan om man vill ha mer buffert.Det här eventuellt avhandlats förut, men med SAS ökade fokus på CPH tror jag att de eventuella "strörutterna" på ARN och OSL i först hand kommer att vara sådana som går att köra t.o.r. på 24 h. Med Rysslands luftrum stängt innebär det nordöstra Nordamerika. Så ARN-JFK, ja, om SAS kan få fler slottar där. ARN-LAX tror jag tyvärr inte på. Och nog är väl ARN-ATL (4651 mi) lite i längsta laget för att det ska gå att köra en tur och retur på 24 h även när det uppstår lite förseningar? Även om OSL-ATL (4421 mi) är lite kortare är det väl lite frågetecken även där.