Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Gäller frukost på Scandic Go också? Har för mig att det inte gjorde det, men hittar inget på hemsidan.

EDIT; Eller hittade
"Du kan ta del av medlemspriser och tjäna poäng när du bor på Scandic Go, men andra Scandic Friends-förmåner gäller inte."
 
  • Gilla
Reactions: obs
Fick fint rum med balkong på Scandic Wallin i Stockholm :)

20260602_153157.jpg
20260602_153247.jpg
 
Noterade igår en förbättring :)
När du bokar på Scandics hemsida och är inloggad och söker en övernattning för två personer så går det nu direkt att välja förmånen frukost 2 för 1 i bokningsflödet :)
Och som Diamond (Scandic L6) så blir det samma resultat fast en gratis och en betald. Tycker det är rätt kasst att det inte ingår för alla i rummet när man bor på hotellet åtminstone på L6, känns ju som rätt standard inom andra kedjor (Radisson, Hilton mfl).

1782122497802.png
 
Och som Diamond (Scandic L6) så blir det samma resultat fast en gratis och en betald. Tycker det är rätt kasst att det inte ingår för alla i rummet när man bor på hotellet åtminstone på L6, känns ju som rätt standard inom andra kedjor (Radisson, Hilton mfl).

Visa bifogad bild 175615
Håller med.
Lustigt att de är generösa med fri frukost för L6 som inte bor där, men man ska hosta upp 166kr för partnern om man bokar ett dubbelrum.
 
Håller med.
Lustigt att de är generösa med fri frukost för L6 som inte bor där, men man ska hosta upp 166kr för partnern om man bokar ett dubbelrum.
Precis, eller vad det nu är eftersom det ä varierar mellan hotellen. Men för egen del innebär det bara att jag använder företagskod (där frukost ingår) eller bokar Radisson istället. Det där med att bygga lojalitet bygger ju en hel del på att man kan bjuda någon mer annars är risken stor att det väljs bort.
Exempelvis när frugan föreslår att vi ska åka med Norwegian och man säger att, jo men bokar vi sas så har vi ju fast track och lounge så blir valet enkelt, hade det bara varit för guldkortsinnehavaren så hade det inte varit solklart.
 
Tycker tyvärr att 2for1 frukosten är en riktigt sunkförmån och anledning till varför jag inte väljer att bo på Scandic som EBG i de få städer där det råkar finnas i mina resemönster.
 
Tycker tyvärr att 2for1 frukosten är en riktigt sunkförmån och anledning till varför jag inte väljer att bo på Scandic som EBG i de få städer där det råkar finnas i mina resemönster.
Tycker den är okej när man inte bor på Scandic, vilket ju var så den marknadsfördes innan de började ta betalt för frukosten. Men att man inte får något extra när man bor där är ju uselt.
Visst man får ju en voucher men med den logiken borde de ju i så fall fråga, vill du ha poäng, frukost eller voucher.
 
Tycker den är okej när man inte bor på Scandic, vilket ju var så den marknadsfördes innan de började ta betalt för frukosten. Men att man inte får något extra när man bor där är ju uselt.
Visst man får ju en voucher men med den logiken borde de ju i så fall fråga, vill du ha poäng, frukost eller voucher.
2for1 när man inte bor på hotellet eller frukost för två när man bor känns som en mer rimlig förmån tycker jag. Hade fått mig att välja Scandic.
 
Toppen