Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Fortsatt ingen MPC i Vancouver, trots att appen säger att det finns. Men med noll personer före i kön och 6 diskar öppna gick det fort ändå. Men dåligt uppdaterad app...

Hur är det generellt med köer i passkontrollen vid inresa? Har budgetkrisen för CBP lagt sig så personalen får betalt?

Jag landar på EWR imorgon och kan rapportera. Har iof GC så har global entry och det tar liksom 2 sek för mig men kan kolla köerna. MPC på EWR verkar vara si och så med vad jag sett de senaste gångerna

MPC funkade smidigt i San Francisco för en månad sedan. Landade med SAS. Mycket folk i vanliga kön. MPC hade fem personer före, två bås öppna. Gick väldigt fort att ta sig in.

På JFK T4 för två veckor sedan, ingen kö i varken ESTA eller MPC, så där fick man ingen direkt användning av appen. Smidig immigration och instämplad på 5 min.

På JFK T4 för två veckor sedan, ingen kö i varken ESTA eller MPC, så där fick man ingen direkt användning av appen. Smidig immigration och instämplad på 5 min.
Jag har fått uppfattningen att när kan gjort mpc så går det snabbare när man väl är framme i luckan, eftersom de har tillgång till informationen direkt. Men det kan vara en gissning som inte är baserad i fakta.

En enda disk för alla passagerare eller alla icke-amerikanare eller för en enda disk för MPC?

Känns som att det var en ganska lång kö om det bara var en (1) disk öppen?

En enda disk för icke-amerikaner. Vi kom med AF och anlände när de processat typ hälften av Edelweiss planet som landat lite innan. Då var det fyra diskar öppna. När vi bara hade ett halvt ”varv” kvar av kön så stängde tre diskar och det var en stackare kvar, men då var vi nästan framme tack och lov men det var väldigt lång kö bakom.

Efter oss landade det ytterligare två maskiner och jag är glad att jag inte var sist i kön.

För amerikanarna fanns det två diskar öppna. De skickade några enstaka från utlänningskön dit.

personalen som hanterade kön var inte heller glada för de hade inte en aning om varför det inte fanns personal.

Toppen