Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Fortsatt ingen MPC i Vancouver, trots att appen säger att det finns. Men med noll personer före i kön och 6 diskar öppna gick det fort ändå. Men dåligt uppdaterad app...

Jag landar på EWR imorgon och kan rapportera. Har iof GC så har global entry och det tar liksom 2 sek för mig men kan kolla köerna. MPC på EWR verkar vara si och så med vad jag sett de senaste gångerna

MPC funkade smidigt i San Francisco för en månad sedan. Landade med SAS. Mycket folk i vanliga kön. MPC hade fem personer före, två bås öppna. Gick väldigt fort att ta sig in.

På JFK T4 för två veckor sedan, ingen kö i varken ESTA eller MPC, så där fick man ingen direkt användning av appen. Smidig immigration och instämplad på 5 min.

På JFK T4 för två veckor sedan, ingen kö i varken ESTA eller MPC, så där fick man ingen direkt användning av appen. Smidig immigration och instämplad på 5 min.
Jag har fått uppfattningen att när kan gjort mpc så går det snabbare när man väl är framme i luckan, eftersom de har tillgång till informationen direkt. Men det kan vara en gissning som inte är baserad i fakta.

Toppen