palmen
Moderator
Plus att det är lågsäsong, kommer ju tillbaka 330 lagom till lite varmare dagarIntresset för resor till USA minskar, så där är nog tyvärr enklaste svaret.
Plus att det är lågsäsong, kommer ju tillbaka 330 lagom till lite varmare dagarIntresset för resor till USA minskar, så där är nog tyvärr enklaste svaret.
Dock stor risk att allt ser annorlunda ut i höst. Danmark mer stabilt mitten-höger.@EKCH Du skriver på hobbysvenska så missförstod vad jag menade, tror ledningen vanligen tar välgrundade beslut. Jag vill dock gärna höra anledningen här då ARN känns mer konkurrenskraftig nu än CPH.
Lägre löner, kortare flygsträcka; mindre JetA1, flygskatter borta.
Betyder det att SAS ska flytta ännu mer trafik från Oslo och Stockholm till Köpenhamn? Det torde väl, med undantag för trafiken till New York, inte vara möjligt egentligen? Om man inte överger Sverige och Norge mer eller mindre helt förstås och bara har kvar inrikeslinjer och transfer till hubbarna i Köpenhamn, Amsterdam och Paris, men det låter som en dålig affärsidé.Jeg har desuden lidt indsigt i hvad der formentlig kommer til at ske fremadrettet når AF/KL senere på året overtager majoriteten af ejerskabet i SAS. Der kommer til at ske store ting - og du kommer nok ikke til at blive glad..
Fler anslutningsmöjligheter på CPH och ingen säkerhetskontroll på ankommande från USA.@EKCH Du skriver på hobbysvenska så missförstod vad jag menade, tror ledningen vanligen tar välgrundade beslut. Jag vill dock gärna höra anledningen här då ARN känns mer konkurrenskraftig nu än CPH.
Lägre löner, kortare flygsträcka; mindre JetA1, flygskatter borta.
Det skulle ju vara ett intressant experiment att flytta alla byten till cph (även inrikes) men det blir ju ganska ineffektivt att åka ”Norra Sverige”-Köpenhamn-Arlanda för de som vill åka inrikes. Men ”svenska modellen” är väl ändå att man tar tåget inrikes så då blir väl detta ett rimligt nästa steg?Kommersiellt troligen möjligt med kommande Embraer flottan att mata in morgontrafik direkt till CPH och long haul avgångar från ett antal mindre flygplatser i Sverige och Norge. Görs redan i dag från GOT, BGO, ARN, OSL och säkert någon till.
Det skulle ju vara ett intressant experiment att flytta alla byten till cph (även inrikes) men det blir ju ganska ineffektivt att åka ”Norra Sverige”-Köpenhamn-Arlanda för de som vill åka inrikes. Men ”svenska modellen” är väl ändå att man tar tåget inrikes så då blir väl detta ett rimligt nästa steg?
Betyder det att SAS ska flytta ännu mer trafik från Oslo och Stockholm till Köpenhamn?