Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Hur är det nu, får man CT-steg på biobränsle och meal opt-out även på bonusresor?
Kan också bekräfta detta och att det går fort, resan började 6/4 och igår hade jag steget.
1776008097101.png

Så vad gäller nu? Är det 100/100 ”level points” eller 500 bonus? Står bara ”be awarded with more Eurobonus points” ivf då man går in via appen.

Screenshot_2026-04-25_11-30-28.png

Visst finns inte denna "en återanvändbar Conscious Traveler-bagagetagg" längre? Och vad menar de med "och mer". Vad får man förutom poängen? Eller syftar de på den varma känslan i maggropen som man får när man tittar på sitt lager av ullbollar?

Man kan ju förstås själv ta en skärmdump av dessa och hänga upp på väggen.

1148d4074d26140bd6d3e39120251add.jpg
Kul att 2025 var en bag-tag som jag gissar i snitt användes mindre än en gång per producerad enhet och som då gissningsvis är betydligt sämre för miljön än en pappers-tag. Men A for effort. Jag hade uppskattat om man istället fick steg för att inte checka in bagage, att resa lätt gör nog större skillnad än en papperslapp.

Kul att 2025 var en bag-tag som jag gissar i snitt användes mindre än en gång per producerad enhet och som då gissningsvis är betydligt sämre för miljön än en pappers-tag. Men A for effort. Jag hade uppskattat om man istället fick steg för att inte checka in bagage, att resa lätt gör nog större skillnad än en papperslapp.

Att belöna bagagelöst resande går i strid med de ständiga (märkliga) försöken att kränga på alla en ytterligare väska, även för EBG+ som ofta redan fyra inkluderat!

Efter att inte ha fått nivåpoängen som det stod att man skulle få för biofuel så skrev jag till SAS och nu har jag fått tillbaka pengarna som jag betalade för Biofuel tillägget. Just nu står dock steget kvar under mina CT aktiviteter men dom har dragit bort bonuspoängen jag fick, kanske det försvinner steget senare vi får se.

Toppen