Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Är det ens så att sas har ett avtal? Om det är en air France operated lounge så regleras det väl av skyteam, det borde väl inte behövas individuella avtal mellan varje bolag? (skillnad på kontraktslounge)
Även Skyteam lounge finder visar en SAS logo under AF-loungen. Nån får väl testa att hänvisa dit och stå på sig. Trist att det ska behövas

Lite oroväckande med lounge situationen på SFO som SAS-resenär om man inte blir insläppt i Air France-loungen. Kan man möjligtvis besöka Delta SkyClub och förflytta sig någorlunda lätt till SAS-gaten eller måste man gå igenom säkerhetskontrollen på nytt?
Jag har blivit nekad tillträde till Air France-loungen om jag har kommit för tidigt, dvs. innan AF flyget har avgått. De alternativ jag har använt är Delta Sky Club eller American Express Centurion. Det kräver lite promenad airside, men det fungerar.

Haha verkar som att alla haft otur på SFO, dom "smög" in mig innan öppning och sa att jag bara skulle ta det lugnt och njuta. AF loungen i SFO är nog min favorit bland alla business class lounger jag varit på, iaf när det kommer till dessert!

Senaste halvåret(?) när jag rest från SFO med SAS oavsett reseklass har de välkomnat EBD till Air France-loungen medan övriga fått besöka Golden Gate och är även den som haft SAS-logotypen vid skärmarna.

Incheckningspersonalen har hänvisat till Air France, medan de med EBG verkar har blivit hänvisade till Golden Gate.

Är det ens så att sas har ett avtal? Om det är en air France operated lounge så regleras det väl av skyteam, det borde väl inte behövas individuella avtal mellan varje bolag? (skillnad på kontraktslounge)
Det borde väl anses vara ett sorts avtal du skriver med varandra genom att ingå ett avtal med SkyTeam.

Du anser att SAS ska ge dig kompensation för att Air France har gjort fel?
Vem ska annars kompensera mig? SAS listar AF-loungen som partnerlounge på SFO och jag har köpt biljetten av dem med den förutsättningen. Det är ju deras sak att ta det med AF i nästa steg.

Samtliga passagerare i C blev hänvisade till Golden Gate loungen redan vid incheckning och även i dörren hos AF. Golden Gate är den sämsta loungen jag någonsin besökt och faktiskt en ovärdig upplevelse för SAS passagerare i C.

Med det sagt kommer jag inte slåss för någon kompensation om SAS inte själva anser det kompensationsvärdigt men att bara svälja allt som flygbolag gör för att man inte ska vara någon som klagar tänker iaf inte jag göra.

Vem ska annars kompensera mig? SAS listar AF-loungen som partnerlounge på SFO och jag har köpt biljetten av dem med den förutsättningen. Det är ju deras sak att ta det med AF i nästa steg.

Samtliga passagerare i C blev hänvisade till Golden Gate loungen redan vid incheckning och även i dörren hos AF. Golden Gate är den sämsta loungen jag någonsin besökt och faktiskt en ovärdig upplevelse för SAS passagerare i C.

Med det sagt kommer jag inte slåss för någon kompensation om SAS inte själva anser det kompensationsvärdigt men att bara svälja allt som flygbolag gör för att man inte ska vara någon som klagar tänker iaf inte jag göra.
Håller med. Under miljonärskampanjen kom jag till en lounge som inte ville låta mig komma in, trots att det stod att jag hade tillgång, så jag betalade lounge-access med cash och SAS gav tillbaka pengar som täckte entréavgiften

Jag vet inte, dom som gjort fel? Gissar det inte var SAS personal i repan som sa nej när du försökte komma in?

Kan det vara AF?

Toppen