Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,

Drar med frun CPH-SGN 7/3-14/3 och har sen 195k poäng kvar och en voucher som går ut 31/3 så tänkte bränna dessa då jag sagt upp mitt amex så inga mer inkommande vouchers.

Planen är att boka något kul i höst för mig själv men har rejäl idetorka, någon som har en bra ide på resmål/flygbolag när man åker själv och som finns möjlighet att boka innan 31/3. Åker helst från GOT; ARN eller CPH.

Hej,

Drar med frun CPH-SGN 7/3-14/3 och har sen 195k poäng kvar och en voucher som går ut 31/3 så tänkte bränna dessa då jag sagt upp mitt amex så inga mer inkommande vouchers.

Planen är att boka något kul i höst för mig själv men har rejäl idetorka, någon som har en bra ide på resmål/flygbolag när man åker själv och som finns möjlighet att boka innan 31/3. Åker helst från GOT; ARN eller CPH.

Med 195k poäng+voucher, vilja att bränna alla poäng, och ensamresande så finns det gott om möjligheter.
Om du kan tänka dig att åka Saudia (åtminstone en väg) så har de gott om tillgänglighet nästan varje dag till en hel del destinationer i Asien (men i stort sett alltid bara en plats(. Går även att hitta tillgänglighet med AF/KLM ganska ofta till t.ex. SIN, men kan behöva ta Saudia åt ena håller för att få det att funka t/r. Om du är villig att bränna mer poäng så har du ju även tillräckligt med poäng för att kunna betala dubbla priset och då använda dig av Vietnam Airlines och då är möjligheterna i Asien nästan oändliga.
Eftersom du åker till Vietnam i vår så kanske något annat än Asien är mer intressant.
Sydamerika skulle då kunna vara ett alternativ. Återigen, om du är villig att betala dubbla priset så finns det för det mesta gott om tillgänglighet till ett flertal destinationer med Air Europa, men även utan dem så finns det hyfsad tillgänglighet till lite olika destinationer med KLM, AF, och Aerolineas Argentinas (EZE), så borde gå att pussla ihop något med max en riktning Air Europa.

Ringde in och la på en feeder från Köpenhamn (eftersom det är den vägen vi Stockholmare numera tvingas resa om vi ska åka med SAS) på en USA-resa i business.
Fanns bara economy på feedern så jag frågade tjejen i luren om vad kostnaden skulle vara om det senare dök upp business. Hon bedyrade att det var en ny feederavgift i så fall så jag bokade economy för att säkra upp.
Nu dök det upp platser i business så jag ringde in för ombokning.
Nej nu var det nya bud. 750 kr per person i ombokningsavgift i så fall.
Personlotteri gång på gång på SAS numera...

Toppen