Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om jag flyger ARN-LHR-JFK och hem EWR-AMS-LCY-ARN blir det dubbel open jaw då i och med att LCY och LHR inte är samma trots att det är samma stad?
Ibland får man ju förslag att göra en utresa med byte av flygplats i New Yorke eller Washington. Har inte uppfattat det som att man gör någon typ av open jaw då det är pågående ut-/hemresa?

Om jag flyger ARN-LHR-JFK och hem EWR-AMS-LCY-ARN blir det dubbel open jaw då i och med att LCY och LHR inte är samma trots att det är samma stad?
Ibland får man ju förslag att göra en utresa med byte av flygplats i New Yorke eller Washington. Har inte uppfattat det som att man gör någon typ av open jaw då det är pågående ut-/hemresa?
Segment mellan avreseort och destination spelar ingen roll. Om du åker från ARN och tillbaka till ARN så är origin samma. För att det ska bli en dubbel open jaw så behöver både origin och destination vara olika. Ex ARN-EWR // JFK-CPH

Din slutflygplats är ju ARN så LHR/LCY spelar ingen roll. Tror även ex JFK/EWR/LGA, LHR/LCY och NRT/HND räknas som samma städer i dessa sammanhang.

Då blir det att ringa upp igen då... Det ansågs vara open jaw när man byter LCY/LHR på hemresan fast jag var på väg till Arlanda...
Ja söker man på LON kommer LHR/LCY/LGW, söker man på NYC kommer JFK, LGA, EWR och HPN med i sökningarna.

Intressant, rent hypotetiskt fråga men då skulle det eventuellt vara okej att boka ARN-EWR // JFK-CPH och att det då ”räknas” som en open jaw ARN-NYC-CPH typ?
Jag tycker jag läst det här på forumet men är inte säker på att det är så, någon annan kanske kan bekräfta :) Men i så fall skulle det ju gå.

Då blir det att ringa upp igen då... Det ansågs vara open jaw när man byter LCY/LHR på hemresan fast jag var på väg till Arlanda...
Ja söker man på LON kommer LHR/LCY/LGW, söker man på NYC kommer JFK, LGA, EWR och HPN med i sökningarna.

LGW/LHR anses iaf vara samma stad. Har kollegor som har bokningar XXX-LGW-LHR-ARN utan problem

Toppen