Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Lunchservering på SK716 ARN-HEL idag, 31/10. Var inte mycket tid att servera för crew (och äta och dricka) på en totalt 42 minuters flight. Men mycket god mat! Bovete-salladen var möjligen aningen smaklös. Ankan i kombination med den rätt rejäla ostbiten var väldigt trevlig.

Fem rader Business, 6 pax totalt. Var den enda som beställde champagne, men det är ändå fredag.

Menykortet kom tillsammans med brickan. Varmt bröd serverades strax efter brickan kom. Knappt fanns det tid för kaffe efter maten, men även den hann serveras med dryga 15-20 min kvar innan landning.

Visa bifogad bild 169694

Visa bifogad bild 169695

Visa bifogad bild 169696

Visa bifogad bild 169697
Klart mycket trevligare än Finnairs rågsmörgås med lax.
 
Märkligt. Den där frukostpåsen ska väl bara vara på inrikes?
Nähä, SAS har tydligen ytterligare ett separat service koncept för sin nya Business class.

SVG-CPH E90 under klasisk middagstid.

IMG_20251102_173435.jpg



Samma sura plus-macka som ci trodde vi skulle slippa i business class.

Jag tycker SAS har lite att förklara här. ARN-CPH flygtid 1:15 har business service. OSL-CPH flygtid 1:15 har business service. SVG-CPH flygtid 1:15 har patetisk snack service i business class.

Är delar av Norge att betrakta som danskt territorium och detta är ett inrikes flyg? Tror inte riktigt att Norge håller med. Det här är rätt uselt. Om man medvetet väljer att köra plus konceptet på sträckor som är EXAKT likadana som sträckor som får riktig business, då får man nog faktisk låta bli att sälja det som business.
 
Toppen