Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Man kan ju också undra vad Amex tycker om det, då anledningen att byta från premium till elite i det närmsta blir totalt onödigt.
De kommer först bry sig när flera säger upp kortet eller byter ner. De har ju precis drivit försäljning av Elite och minskad kostnaderna för premium kortet genom att ta bort business class från premium vouchern. De sitter nog lugnt i båten ett tag.

• Gilla
Reactions: hco
Kan man applicera en voucher på en skyteam bokning i efterhand? Har avbokat en resa men ej fått tillbaka min voucher och poäng än och vill boka nytt nu när tillgänglighet finns
Ja, så länge vouchern var giltig vid bokningstillfället.
Hittade ingen bättre tråd, men tänkte att dela med mig...
Häromdagen gjorde jag en KLM-bokning online och glömde att applicera vouchern. Efter att ha läst här att det går att använda den i efterhand ringde jag in för att göra det. Jag pratade i nästan en timme med en agent. Han var trevlig men saknade erfarenhet. Han försökte applicera vouchern själv, men stötte på problem efter problem. Han ringde då EB:s backoffice som (enligt honom) skällde på för att han försökte göra en sådan ändring i efterhand. De sa till honom att det inte är tillåtet på Skyteam-bokningar och att jag egentligen borde ha avbokat och sen gjort en ny bokning. Men eftersom agenten redan hade påbörjat processen så gjorde de det som en "one time service till kunden." Vouchern var giltig i ytterligare ett år (slutet av 2026).

Ger snart upp söka Eurobonus award 2 business biljetter.
Sökt resa till Mia, Mco. Avresa Feb, Mars, april 5-7 dgr. Från Arn, Cdg, Lhr. Hittar ibland resa dit men helt öde retur resa. Har aldrig varit med om att det varit så här dåligt med award platser. I början så fanns en uppsjö av platser med Virgin men nu det med öde.
Vet att fler upplever samma.

Ger snart upp söka Eurobonus award 2 business biljetter.
Sökt resa till Mia, Mco. Avresa Feb, Mars, april 5-7 dgr. Från Arn, Cdg, Lhr. Hittar ibland resa dit men helt öde retur resa. Har aldrig varit med om att det varit så här dåligt med award platser. I början så fanns en uppsjö av platser med Virgin men nu det med öde.
Vet att fler upplever samma.
ARN-MIA 2/3, alt CDG-MIA 1/3.
MIA-OSL 9/3, sen kan du lägga till en feeder till ARN

Kan bara vara borta högst 7 dgr. 5-7 dgr. Vill även undvika Osl. Ser att arn- mia 2/3 samt cdg-mia 1/3 borta.

Last edited:
Toppen