Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har hittat en utresa till Tokyo för två personer. I nuläget finns utresan från Göteborg via Amsterdam tillgänglig, men returresan via Amsterdam har ännu inte släppts. Jag tror dock att den kommer att bli tillgänglig inom kort. Däremot finns en del av hemresa - Amsterdam till Göteborg.

Om jag bokar utresan med ett Vocher och sedan bokar en del av hemresan med till vocher (Amsterdam - Göteborg) – kan jag då slå ihop bokningarna om rätt hemresa (Tokyo - Amsterdam) dyker upp? Jag är rädd för att Amsterdam - Göteborg kommer försvinna innan Tokyo - Amsterdam kommer upp.

Har ni några tips på hur jag ska göra?

Förstår någon eller blev detta rörigt?

Har vouchern inte gått ut så får du tillbaka den och kan använda den igen. Har den gått ut så får du inte tillbaka den.
Men om jag har rest på AmexVouchern och sen nästa år avbokar resan, som varit en del av de 150.000kr som måste spenderas för att få vouchern, och kommer ner på ex 145.000kr istället. Och vouchern är redan använd. Hur blir det då ?

Men om jag har rest på AmexVouchern och sen nästa år avbokar resan, som varit en del av de 150.000kr som måste spenderas för att få vouchern, och kommer ner på ex 145.000kr istället. Och vouchern är redan använd. Hur blir det då ?
Om du tjänar in en voucher i år, så har du tjänat in den. Vad du tjänar in nästa år har inget med den att göra.

Förstår inte vad du menar med att du avbokar en resa som du rest på, har du rest med biljetten så får du inget tillbaka. Om du menar restvärde på vouchern, så finns inget sådant när du väl använt den... Det är inte som ett presentkort, mer som en rabattkupong.

Nog mer en fråga för Amextråden men om du når 150000 i spend under sensommaren som du skrev så har du ju flera månader på dig att få ytterligare spend på kortet? Vid årets slut borde du väl ligga på en högre spend?
Om du tjänar in en voucher i år, så har du tjänat in den. Vad du tjänar in nästa år har inget med den att göra.

Förstår inte vad du menar med att du avbokar en resa som du rest på, har du rest med biljetten så får du inget tillbaka. Om du menar restvärde på vouchern, så finns inget sådant när du väl använt den... Det är inte som ett presentkort, mer som en rabattkupong.
Jag tror att han menar att han avbokar andra resor som bidragit till spenden 150000kr och att resan med voucher då redan är gjord.

Jag tror att han menar att han avbokar andra resor som bidragit till spenden 150000kr och att resan med voucher då redan är gjord.
Ah, i så fall så är det ju som vilket köp som helst, med ett återköp. Tex en diskmaskin på Elgiganten, som man sedan lämnar tillbaka på öppet köp. Återköpet bokförs på en viss dag, på den dagen så får man minuspoäng motsvarande köpesumman på sitt EB-saldo hos Amex, det belastar det året som återköpet sker på... så gör man återköp den 1 januari, så börjar man det året på minus X poäng i EB-saldo hos Amex, samt på minus mot ny voucher.

Tror inte denna förändring har aviserats, men i bokningsflödet ser det ut som att lounge inte längre ingår för bonusbiljett i plus inrikes. Eller så är det IT-förändringar + fly premium som spökar? Kollar man exakt samma flyg som revenue så är loungesymbolen framhävd som vanligt.

Kan vara att jag missat något men hittar inget på SAS egna sidor om att lounge-tillgång skulle vara borta.

Attachments

• IMG_1086.png
    IMG_1086.png
    137,1 KB · Visningar: 42
Tror inte denna förändring har aviserats, men i bokningsflödet ser det ut som att lounge inte längre ingår för bonusbiljett i plus inrikes. Eller så är det IT-förändringar + fly premium som spökar? Kollar man exakt samma flyg som revenue så är loungesymbolen framhävd som vanligt.

Kan vara att jag missat något men hittar inget på SAS egna sidor om att lounge-tillgång skulle vara borta.
Uppdatering: när bokningen är gjord syns det att lounge ingår.

Igår pratade jag med en agent på kundtjänst som hävdade att man inte längre kan applicera en Amex voucher på en befintlig bokning. Möjligt att jag har missat att den restriktionen införts men det har inte varit något problem tidigare. Någon som hört något om detta?

Igår pratade jag med en agent på kundtjänst som hävdade att man inte längre kan applicera en Amex voucher på en befintlig bokning. Möjligt att jag har missat att den restriktionen införts men det har inte varit något problem tidigare. Någon som hört något om detta?
Fick du din voucher efter att du bokat resan?

Annars, nej det stämmer inte. Din voucher måste dock vara giltig från bokningsdatumet.

Toppen