Senaste nytt

Brussels Airlines flyttar från Bromma till Arlanda i oktober 2023

Intressant nog på de resor jag behövde boka dit för någon vecka sedan (resa nästa år) så var Brussels airlines billiga på morgon flyget där de inte längre har nogon konkurrens men betydligt dyrare på em/kv när de har det. Det säger kanske något om passagerar underlagen.

Surt nog prissätter ju Brussels enkelbiljett mycket högre än del av t/r, så alternativet med sas åt ena hållet och Brussels åt andra blev dyrast av allt...

Surt nog prissätter ju Brussels enkelbiljett mycket högre än del av t/r, så alternativet med sas åt ena hållet och Brussels åt andra blev dyrast av allt...
Gäller väl hela LH-gruppen? Har för mig att det inte var så förr om åren, när de inte var "helintegrerade" med LH & Co.

+att Ryan flyger ARN-CRL
För den som börjar relativt centralt i Stockholm är ARN-CRL för all del bättre än den forna rutten NYO-CRL (och förmodligen är det nu sämre för sörmlänningar och östgötar). Men när jul- och nyårstrafiken är över flyger Ryan 2-3 flighter per vecka vid tider mitt på dagen, vilket gör schemat rätt ointressant för jobbresenärer (och de flesta andra som har åsikter om när på dygnet man vill komma fram). Men säkert ett alternativ för t.ex. "ungdomar" och pensionärer som ska på ölsafari i Vallonien och är helt flexibla med restiden.
Har du förresten själv brukat välja Ryanair till Charleroi när du ska till Bryssel och har några inputs gällande flygplatsen och förbindelserna dit? :)

Hur är det på Arlanda - använder Brussels samma diskar som Lufthansa, eller har de egna? Och om de har egna, har de en för priority som brukar ha vettig kö vid morgonkärran?

Hur är det på Arlanda - använder Brussels samma diskar som Lufthansa, eller har de egna? Och om de har egna, har de en för priority som brukar ha vettig kö vid morgonkärran?
Svarar mig själv för info till andra. Samma diskar som Lufthansa i zon 1 längst till vänster. 2 diskar priority, och bara 2 personer före trots morgon rusningen. FastTrack ja och lounge nej, även det precis som Lufthansa.

Svarar mig själv för info till andra. Samma diskar som Lufthansa i zon 1 längst till vänster. 2 diskar priority, och bara 2 personer före trots morgon rusningen. FastTrack ja och lounge nej, även det precis som Lufthansa.
Jomen, lounge har man väl? Nu har jag mest flugit Austrian men då har man lounge (som Senator). Borde väl vara samma för hela LH-gruppen?

Toppen