Cristoffer Cedergren
Medlem
Intressant att BRA först haft dialog med flera andra flygbolag innan de avtalade med SAS. Dock maskat i utredningen vilka. Men det är ju fritt fram för oss att spekulera om vilka 

Håller med om att det är en stor skillnad procentmässigt. Än mer blir det egentligen med tanke på att alla ATR-72 dessutom endast tar 70 pax. Rad 19 har bara 2 stolarFast 72 -> 90 platser är 25% Det är en signifikant skillnad tänker jag.
I en fullsåld ATR är det en utmaning att hitta plats för jackor och handbaggage. Utmaningen är iaf något mindre i en CRJ900, speciellt om man växlar över till den större maskinen redan innan den är helt full, vid tex 90% loadfactor.
65% LF på 72 stolar = 65 pax. Det blir 72,2% LF på en 90 stolars CRJ. Om det då också betyder att pluskabinen kan få lov att vara lite mer luftig så att en och annan seat block tillåts så skulle jag tro att kundnöjdheten blir radikalt högre!
Håller med om att det är en stor skillnad procentmässigt. Än mer blir det egentligen med tanke på att alla ATR-72 dessutom endast tar 70 pax. Rad 19 har bara 2 stolar![]()
Du har rättJämfört mot SAS övriga flotta är det en lite skillnad mellan mängden stolar i en CRJ900 och ATR72.
BRA;s ATR maskiner har 72 stolar.
Ja.Hur blev det med det här nudå, upptäcker att jag ska flyga med SAS men operated by Braathens från Landvetter till Stockholm i Go light. Kommer jag som EBG in i sas lounge då? Det här blev wet lease och då ska det gå? Nästan säker på att det är samma som att flyga med SAS men vill inte stå där och se dum ut och inte komma in så bäst ändå att jag frågar här.![]()
Det är samma sak som som när Cityjet eller Jettime är/var underleverantör, räknas som SK metall vad gäller service och poängintjäning osv...Hur blev det med det här nudå, upptäcker att jag ska flyga med SAS men operated by Braathens från Landvetter till Stockholm i Go light. Kommer jag som EBG in i sas lounge då? Det här blev wet lease och då ska det gå? Nästan säker på att det är samma som att flyga med SAS men vill inte stå där och se dum ut och inte komma in så bäst ändå att jag frågar här.![]()