Vet man när detta sker och vilket plan som ersätter?First Class på Garuda kommer även försvinna från Amsterdam. De kommer flytta planet till CGK-HND.
Snyggt!Jag flög Garuda F för en vecka sen, bokat första veckan i september 2024 när de tillät såna bokningar. Har returresa i mitten på juli, fortfarande F.
Jag frågar SAS då och då om det är nåt nytt angående F. Idag sa en agent att han hade bokat Garuda i närtid, det skall alltså gå. China Eastern får dom inte boka alls.
Jag vet, kundtjänst, gör vad ni vill med den infon.
Garuda flyttar som sagt F till CGK-TYO. Med Flying Blue är det vidöppet på den linjen (varför visar inte Awardfares detta?)
Menar du att det skall gå med Awardfares om man väljer att bara att se F? Funkar ändå inte för mig.Snyggt!
Flying blue behöver man söka efter specifikt F för att få upp de som sökresultat. Snackade med en dev som har en annan söktjänst och han sa att det var otroligt krångligt att få till det.
Ja. Hade ingen aning om detta så blev förvånad när jag blev körd till VIPterminalen på AMS, och sen körd till planet till GOT. Nu var detta på hemresa och jag skulle köra bil så utforskade inte stället, men på vägen tillbaka i juli så ska det bli kul att kolla upp. Jag såg en fet bar där iaf.Jag får försöka få till en bokning med Garuda F. Var det fin-bil till planet på Amsterdam?![]()
Angående awardfares är det tyvärr inte implementerat så man kan söka på F med AF/KLM (Flying blue).Menar du att det skall gå med Awardfares om man väljer att bara att se F? Funkar ändå inte för mig.
Ja. Hade ingen aning om detta så blev förvånad när jag blev körd till VIPterminalen på AMS, och sen körd till planet till GOT. Nu var detta på hemresa och jag skulle köra bil så utforskade inte stället, men på vägen tillbaka i juli så ska det bli kul att kolla upp. Jag såg en fet bar där iaf.
Har man start/slut i CGK så ingår det limousine service.
Snabb sammanfattning av Garuda F,
oerhört bra flyg, skulle säga topp 5 av de 13 bolag jag flugit i F
perfekt service
bra säte, med inbyggd luftblås i sätet vid huvudhöjd
bra mat, caviarservering light, typ halv portion, men ändå bättre än som t.ex. ANA/JAL som lägger på några caviarkorn på nån amouse bouche
vid förfrågan så slängde kocken ihop eggs benedict till frukost, imponerande!
Yes, SAS ser inte den bokningsbara bokningsklassen i F som en bonusklass. Så de lär inte ändra på sitt beslut. Tråkigt att det gick från mindre bra i star till helt sämst med Sky när det gäller F bokningar. HahaHar ringt 2 gånger nu, bägge sa att det går ej boka first.