Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2024

Fick svar snabbt idag - men ingen lösning ännu - diamant supporten skrev:

Hei,


Jeg har fått beskjed om at det er en teknisk feil akkurat nå som de holder på å løse.

Jeg har derfor ikke mulighet til å etterregistrere noen poeng, men poengene vil komme når problemet er løst.
 
Dåligt av SAS, om dom vet att det blev fel poäng för oss som flög 1-3 mars, inte bara göra en körning och korrigera utan att vi ska behöva kontakta dem en i
och en.
Nu är det visserligen ett svar från kundtjänst. Men enligt posten före din är det ju precis tvärt om - de känner till problemet och jobbar på en fix och vi behöver inte kontakta dem en och en...

(sedan är det ändå dåligt av dem, men ur perspektivet att de uppenbarligen inte har testat saker ordentligt)
 
Jag flög nu den 9 mars. Alla poäng ramlade in strax efter planet landade i BKK. Dubbla bonuspoäng med hänvisning till julkalendern. Imponerande snabbt.
Men inga dubbla statuspoäng. Får väl avvakta. En lösning verkar ju vara på väg.

Den här julklappen i förra årets kalender måste väl ha varit en av de bästa!
 
Nu är det visserligen ett svar från kundtjänst. Men enligt posten före din är det ju precis tvärt om - de känner till problemet och jobbar på en fix och vi behöver inte kontakta dem en och en...

(sedan är det ändå dåligt av dem, men ur perspektivet att de uppenbarligen inte har testat saker ordentligt)
Precis, "de jobbar på det". Det låter faktiskt precis som situationen med SJ och nyårskaramellen, dvs det kan finnas en uppsida med att inte sitta still i båten och vänta på rättningen...

Måste ändå gnälla lite igen på hur dåligt det är att man både misslyckas i kampanj-uppsättningen och i första rättningsförsöket. Inte bara SAS nu då, utan överhuvudtaget hela B2C-branschen. Det är inte jättesvårt att ha processer för att göra rätt från början. Om man nu inte har systemstöd för att marknadsavdelningen kan sätta upp kampanjer själva i sitt eget systemgränssnitt utan man behöver teknik-stöd för det, så varför sätter man inte en process? Marknad planerar och beställer sina kampanjer, en person kontrollerar och signerar beställningen, stödfunktionen implementerar och lämnar tillbaka till marknad, marknad gör ett testköp i skarp miljö.

Är det en tidsålder av enshittification av hela yrkeslivet eller är det "bara" någon organisationstrend utan hierarkier men med självstyrande team som jobbar "agilt" som börjar slå igenom i Sverige?
 
Last edited:
Jag flög nu den 9 mars. Alla poäng ramlade in strax efter planet landade i BKK. Dubbla bonuspoäng med hänvisning till julkalendern. Imponerande snabbt.
Men inga dubbla statuspoäng. Får väl avvakta. En lösning verkar ju vara på väg.

Den här julklappen i förra årets kalender måste väl ha varit en av de bästa!
Helt klart bra, men den gamla kalendern med 3x till gamla EU3 zonen som även sammanföll med en 2x kampanj var magisk. Man fick lite drygt 40k poäng för 2000 sek då.
 
Är det en tidsålder av enshittification av hela yrkeslivet eller är det "bara" någon organisationstrend utan hierarkier men med självstyrande team som jobbar "agilt" som börjar slå igenom i Sverige?
Man verkar mest köra självstyrande team som inte jobbar agilt... Och gärna åtminstone delvis outsourcade till olika levereantörer för de olika delarna i leveransen som gör saken ännu värre - blir worst of both worlds. Och uppenbarligen har man väldigt dålig kvalitetsuppföljning.
 
Precis, "de jobbar på det". Det låter faktiskt precis som situationen med SJ och nyårskaramellen, dvs det kan finnas en uppsida med att inte sitta still i båten och vänta på rättningen...

Måste ändå gnälla lite igen på hur dåligt det är att man både misslyckas i kampanj-uppsättningen och i första rättningsförsöket. Inte bara SAS nu då, utan överhuvudtaget hela B2C-branschen. Det är inte jättesvårt att ha processer för att göra rätt från början. Om man nu inte har systemstöd för att marknadsavdelningen kan sätta upp kampanjer själva i sitt eget systemgränssnitt utan man behöver teknik-stöd för det, så varför sätter man inte en process? Marknad planerar och beställer sina kampanjer, en person kontrollerar och signerar beställningen, stödfunktionen implementerar och lämnar tillbaka till marknad, marknad gör ett testköp i skarp miljö.

Är det en tidsålder av enshittification av hela yrkeslivet eller är det "bara" någon organisationstrend utan hierarkier men med självstyrande team som jobbar "agilt" som börjar slå igenom i Sverige?

Just det! Det finns ett kvalitetsmått som är överlägset allt annat: RÄTT FRÅN BÖRJAN!
Tyvärr brister det hos SAS men dom är långtifrån ensamma.
 
Är det någon som fått in dubbla nivåpoäng? Har en resa till USA i veckan och når Diamond på vägen dit om jag får korrekt dubbla poäng från början (och då ännu mer poäng för returresan).
 
Någon som nu fått dubbla nivåpoäng ? Ser någon rapport på flyertalk om gjord justering, men oklart om det var handpåläggning för en enskild kund eller del av fixen de skulle göra för alla.
 
Toppen