Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bokade igår en partner resa med eb poäng och voucher cph-hnd. Jag skulle boka 3 platser men när jag bokat de 2 första så hade resterande platser försvunnit. Gick då in och avbokade och fick bekräftelse email om avbokningen. Bokningen har dock legat kvar i app och på hemsida och inga poäng har återbetalats. Idag så ringde jag in och blev informerad om att bokningen låg kvar och dom kunde inte se att jag avbokat. Fick bli avbokning via telefon istället.
 
Är i tagen att boka första award-resan sen övergången till SkyTeam och vill bara säkerställa smidigast sätt att genomföra bokningen.
Har hittat några vettiga Open Jaw resor till Karibien som utgår/återvänder till CDG. Eftersom det är Open Jaw så måste jag ringa in och boka, så då är mina frågor:
1. Är det smartast att bara boka det långa benet först, eller ska jag försöka få med feeder-flyg direkt?
2. För att hitta giltiga feeder-flyg, är det bara att söka ARN-CDG och kolla efter lediga bonusplatser hos SAS/partnerbolag?
 
Bokade igår en partner resa med eb poäng och voucher cph-hnd. Jag skulle boka 3 platser men när jag bokat de 2 första så hade resterande platser försvunnit. Gick då in och avbokade och fick bekräftelse email om avbokningen. Bokningen har dock legat kvar i app och på hemsida och inga poäng har återbetalats. Idag så ringde jag in och blev informerad om att bokningen låg kvar och dom kunde inte se att jag avbokat. Fick bli avbokning via telefon istället.
Fick du tillbaka dina poäng och voucher då? Frågar för att jag hade en liknande upplevelse men har fortfarande inte fått tillbaka vare sig poäng eller voucher. Är i samtal med en agent nu som inte lyckas fixa det heller.
 
Bokade en resa i fredags. Jag ser den i appen men har inte fått biljetterna ännu. Ska man börja få lite panik eller är det lång väntetid hos sas?
 
Toppen