Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

mbglo

Medlem
Teoretiskt möjligt men finns massa anledningar till att det inte går också. När Turkish är inblandat finns det massa sådana anledningar som kickar in ibland. Då ingen vet vad ABCD är för dig blir det väldigt svårt att ge någon mer info.
Det gäller ARN-IST-TPE, med tillägg TPE-MNL eller TPE-CEB.
 

Kebalibre

Medlem
Det verkar inte gå att boka TG i business (eco går bra), varken i SAS app eller på webben.
När jag ringde in och bad dom boka åt mig gick det inte heller trots att agenten bekräftat att det fanns lediga platser.
Agenten kunde inte förklara varför. Någon annan som stött på detta "problem"?
 

RhinoG

Medlem
Har en resa från Narita med LOT till Warszawa där jag försöker boka om för att komma hem till Göteborg tidigare och med färre byten.

Försökt med tre olika agenter, men de verkar inte kunna lägga på LOT till Tyskland i ekonomi på min bokning. Levde i tron om att LOT inte höll på med några married segments eller andra blockar. Har ni upplevt något liknande, eller har ni några tips på hur man skulle kunna lösa detta?
 

Rickard_O

Medlem
Har en resa från Narita med LOT till Warszawa där jag försöker boka om för att komma hem till Göteborg tidigare och med färre byten.

Försökt med tre olika agenter, men de verkar inte kunna lägga på LOT till Tyskland i ekonomi på min bokning. Levde i tron om att LOT inte höll på med några married segments eller andra blockar. Har ni upplevt något liknande, eller har ni några tips på hur man skulle kunna lösa detta?
Ja, upplevt married segments med LOT som inte gått att boka, ville ha en direktkärra i eco men åkte på att flyga via Vilnius.
1711544747474.png
 

FilipJ

Medlem
Två saker:
- Noterat att revenuebiljetter som betalas med poäng fått ett "jämnare" pris för vissa resor, inom skandinavien typ? Någon som förstår sammanhanget.
- Var det känt att biljetter med Widerö kunde bokas som awards längre? Hittade GOT-BGO-FAE med Widerö hela sträckann och den såldes i Plus för 15k eurobonuspoäng.
 
Har samma erfarenhet. Har bokat en del resor där jag tagit bort omvägen via VIE och vid flera av dessa tillfällen har inte agenten fått upp flygningarna ARN-MUC/FRA samma dag trots att det fanns bonusplatser både i ekonomi och business med LH. Men dagen innan har det alltid gått.

Eller att det inte finns tillgänglighet samma dag från ARN?

Det fanns tillgänglighet, som jag sa. Men det dök inte up tillsammans med den långa sträckan.

Der var exakt så som [mention]JPE [/mention] beskrev!
 
  • Gilla
Reactions: JPE

Westerberg

Medlem
Om jag flyger ZRH-FRA-XXX där sträckan är FRA-XXX i First.
Har jag då tillgång till Swiss First Lounge i ZRH och FCT i FRA? Oavsett bokningsklass på sträckan ZRH-FRA?

Spelar det någon roll om jag positionerar mig i ZRH kvällen innan, men ZRH-FRA-XXX är under samma dag.

Som jag förstår det borde jag ha tillgång?
 

FilipJ

Medlem
Om jag flyger ZRH-FRA-XXX där sträckan är FRA-XXX i First.
Har jag då tillgång till Swiss First Lounge i ZRH och FCT i FRA? Oavsett bokningsklass på sträckan ZRH-FRA?

Spelar det någon roll om jag positionerar mig i ZRH kvällen innan, men ZRH-FRA-XXX är under samma dag.

Som jag förstår det borde jag ha tillgång?
Ja, du bör ha tillgång i ZRH då det är lufthansa-gruppen du flyger med. Dock endast samma dag som FRA-XYZ avgår, om jag förstått det rätt.
 
Letar efter resa för 5 pax och har hittat *A i C för 4 pax och economi för den femte på den flight som är intressant för oss.
1. Antar det är bäst ringa in så alla ligger på samma bokning (om det blir ombokningar etc) eller kan man inte blanda klasser på samma bokning?
2. Jag förutsätter att jag kan ringa in om det skulle släppas fler platser i C och uppgradera den femte?
3. Går det (i mån av plats såklart) uppgradera en *A economy till C vid incheck/gate eller på annat sätt för poäng även om det inte syns platser på awardhacks eller sas egna hemsida? Hade förstås varit lite trist sätta hela familjen i C och flyga själv i Economy... Tycker informationen på SAS hemsida under "Uppgradera hos Star Alliance" är lite tvetydig eller så är det jag som är trög:

  • Uppgradering med Star Alliance på flygningar med SAS till/från Asien, Kanada och USA är endast tillgänglig från SAS Plus till SAS Business.
  • Priserna beror på rutt, bokningsklass och flygningens varaktighet.
  • Du kan begära en Star Alliance-uppgradering på de flesta flygningarna.
 
Toppen