Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Finns det någon tidsbegränsning på hur långt i förväg man kan/får skicka in den?
När jag skickat in och fick den godkänd så hade man 4h på sig , en klocka räknade ner i appen
IMG_1654.jpeg
 

SFC

Medlem
Gled in först i MPC-kön på JFK T7 i går, innan jag hann fram till CBP-officeren blev jag bryskt hänvisad till ”vanliga” kön trots idogt argumenterande, bara amerikanska medborgare fick använda MPC!

Det är verkligen hit-or-miss med MPC…
 
MPC var smidigt i Miami i måndags. Bara en person före i MPC kön så vi var igenom på 2 minuter.
Övriga köer fylldes på snabbt men eftersom vi flög business var det inte många före i vanliga kön heller … om vi nu valt den.
Enda problemet med MPC är att nu får man vänta på bagaget istället
Kunde du välja rätt terminal i appen?
 
  • Gilla
Reactions: JAW

JAW

Medlem
Tack! Var det jag blev osäker på, att inte H fanns i appen men då låter det som man kan ta vad som? :)
(Aldrig varit på mia innan)
Man bör välja Terminal J eftersom både H o J tillhör South Terminal.
MPC borde kanske använt begreppen North, Central och South Terminal istället för Terminal D, E, och J.
För att ytterligare komplicera så använde SAS Central Terminal/Pir E några månader under 2023.
 

Attachments

  • 46601E3D-8D7F-4DF4-A152-528F176C1869.jpeg
    46601E3D-8D7F-4DF4-A152-528F176C1869.jpeg
    965,7 KB · Visningar: 52
Jag var i MIA förra helgen, och fyllde i all data i MPC appen. De hade ingen kö för MPC, utan vi blev hänvisade till vanliga kön. Dock kommer SAS sent så det var nästan tomt, och vi var igenom på 5 minuter. Fick vänta på bagage i 20 minuter...
 
MPC , vilken grej !
Har använt det två gånger på SFO och en gång på ORD nu utan problem och många minuter sparade mot vanliga kön

Jag var slarvig idag när jag kom till SFO och glömde submita förens jag kom till immigration kön och då fick jag bara felmeddelande , visade sig att jag hade för dålig täckning så efter att jag anslöt till Wi-Fi så funka det direkt och jag fick gå in i MPC kön

Nu blir det nog inte någon usa resa igen förens i höst men hoppas det funkar lika smidigt då :)
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Tänkte testa på EWR i torsdags runt 21-tiden men MPC-maskinerna/kontrollen var avstängd. Ingen större fara för mig som kunde gå i kön för amerikanska medborgare, ESTA-kön såg relativt kort ut den med.
 
Toppen