Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Jonas F

Medlem
Snyggt. Behövde du avvakta på att stegen från ditresan räknats, innan du köpte returresan?

Jag har en T&R om några dagar och kommer ej ha utrymme för att invänta stegen innan hemresan.
Jag provade att köpa ett block till efter första resan på en t-o-r weekend nu i helgen. Men det räckte inte utan räknades bara som ett steg. Så man måste nog ha längre tid emellan för att stegen ska hinna räknas innan man köper fler. Enklast är väl att boka enkelresor också.
 

jsn

Medlem
En dag efter 10 stämplar uppnåtts.

För mig var de 5000 poängen bokförda på samma dag som jag fick 10e stämpeln. Poängen dök dock upp en dag efter.
Tack!
Så bara för att undvika missförstånd...
Du gjorde dina köp i shopen i slutet av januari (23/1?)
Du fick dina stämplar ungefär en månad senare (slutet av februari)
Dina 5k poäng bokfördes på ditt konto samma dag som du fick sista stämpeln, dvs i slutet av februari?
==> Om man behöver dessa 5k poäng för att nå en viss tier och tänker skaffa delar av sina 10 stämplar genom shopen så måste man handla i så god tid innan brytdatum så stämplarna hinner registreras? Dvs drygt en månad i förväg?
 

intuition

Medlem
Tack!
Så bara för att undvika missförstånd...
Du gjorde dina köp i shopen i slutet av januari (23/1?)
Du fick dina stämplar ungefär en månad senare (slutet av februari)
Dina 5k poäng bokfördes på ditt konto samma dag som du fick sista stämpeln, dvs i slutet av februari?
==> Om man behöver dessa 5k poäng för att nå en viss tier och tänker skaffa delar av sina 10 stämplar genom shopen så måste man handla i så god tid innan brytdatum så stämplarna hinner registreras? Dvs drygt en månad i förväg?

Inga inköp i shoppen, så det kan jag inte uttala mig om!

Däremot tittat på en video och flugit ett stort antal Plus Pro Bio. Flyget som blev stämpel nummer 10 gjordes söndag den 10. Syntes på kontot måndagen 11, med bokföringsdag 10.e. Kontot uppgraderat till "Concious" den 11.e med ny grafik mm. Den 12.e syntes en transaktion med 5k bas poäng, daterad till den 11.e

Dvs i mitt fall "bokfördes" 5k poäng dagen efter att jag gjorde aktiviteten som sedermera gav den 10.e stämpeln.
 
Last edited:

hco

Medlem
=)

Så bara för att undvika missförstånd...
Du gjorde dina köp i shopen i slutet av januari (23/1?)
24/1
Dina 5k poäng bokfördes på ditt konto samma dag som du fick sista stämpeln, dvs i slutet av februari?
Ja
==> Om man behöver dessa 5k poäng för att nå en viss tier och tänker skaffa delar av sina 10 stämplar genom shopen så måste man handla i så god tid innan brytdatum så stämplarna hinner registreras? Dvs drygt en månad i förväg?

Se mitt tidigare inlägg i tråden. Din fråga besvaras i FAQn.
Från FAQn:

It is the date when you take the step that will count, not the date when the transaction reaches your Conscious Traveler account. In particular:

* Learn about Biofuel: the date when you watch the video

* Travel on a ticket with Biofuel: the date of departure of each flight (segment) flown

* Add Biofuel as a Travel Extra: the date of departure of the first flight (segment) flown of the booking

* Donate points to charities: the date the donation was made

* Buy Conscious Products: the date the purchase was made in the EuroBonus Webshop

Please note that it might take up to 5 days for the transaction to be shown into your Conscious Traveler account (35 days for conscious products).

Det är alltså inköpsdatum som gäller. Du får bara vänta lite (och hoppas att systemet funkar som SAS beskriver det. ;-)

Annars lär kundservice kunna fixa.
 

Van Basten

Ny medlem
Jag provade att köpa ett block till efter första resan på en t-o-r weekend nu i helgen. Men det räckte inte utan räknades bara som ett steg. Så man måste nog ha längre tid emellan för att stegen ska hinna räknas innan man köper fler. Enklast är väl att boka enkelresor också.
Jag gjorde så och fick två added biofuel... Resa ut tisdag eftermiddag och hem torsdag eftermiddag.
 
Toppen