Senaste nytt

Gratis continental frukost försvinner för Hilton Honors Gold & Diamond juli-december 2021 i USA

Jonas C

Medlem
Oj, följer utvecklingen. Har Doubletree bokat i New York denna vecka, men tror jag valt bort matvouchern för poäng istället då det tipsades att vouchern sällan räcker till frukosten ens.
1000 Hilton points är värda 5 USD, så hade nog ändå sagt att krediten på 2x 18 USD per natt i New York är väl värd mer än poängen.
 

Jannes

Medlem
Den är väl den, om man tycker man får värde för det i hotellets restaurang/shop…
Praktisk fråga, är dagliga voucher bara giltig på dagen? Annars skulle man ju kunna samla på sig och betala av en hel middag om man stannar fler nätter?
 

011430121

Medlem
Den är väl den, om man tycker man får värde för det i hotellets restaurang/shop…
Praktisk fråga, är dagliga voucher bara giltig på dagen? Annars skulle man ju kunna samla på sig och betala av en hel middag om man stannar fler nätter?
Nej det går inte att samla på sig vouchers för att ”kosta på sig” lite dyrare.
Jag fick erfara det i New York, trodde jag hade 36 $ till frukost andra natten, vid utcheckningen sa de att endast en voucher på dyngn.
 

Jannes

Medlem
Fick bytt min ”MyWay” benefit till F&B vouchers och frid och fröjd så väl.
Men 18 dollar är inte mycket när prissättningen är som följer:
IMG_2190.jpeg


Så en breakfast sandwich (croissant med fyllning, visserligen god och mättande) och kaffe går redan över en persons voucher.

Dock ska prissättningen i rooftop baren vara sådan att man kan får 1,5-2 öl per voucher beroende på dag/tid.

En följdfråga, som jag inte törs lita på front desk för svar:
Ifall vouchern är en per natt, och inte ackumuleras, kan man använda en på första kvällen? Sedan kanske skippa i mitten av sin stay och förbruka en sista morgonen?
Saker man tänker på när man inmundigar en 20 dollars frukost.
 

sembl

Medlem
Vad är det där för vägrånspriser ? Jag bor i NY och det är dyrt här utan tvekan men att skinna folk på pengar är något annat.

Priserna är ju utan tax och dricks dessutom. Är en smarrigt bagel på en bodega för $4-5 inklusive en kaffe oftast plus tax.
 

fcx

Medlem
Dagens F&B-offering i New York, med betoning på B. I teorin ett bra koncept att plocka på sig valfria saker från menyn så att man kan ta vad man vill. I praktiken värdelöst när det är hittepå-priser, en flaska vatten av samma sort som man får gratis vid checkin kostar 5.75+tax+tips. På butiken rakt över gatan får man två flaskor för 50 cent.

Det här är vad man får för 51 dollar. Är det bätte än ingenting? Absolut. Hade jag betalat 51 dollar av mina egna surt intjänade pengar för det? Inte en chans!

20240324_092929.JPG
 

mrestes

Medlem
Dagens F&B-offering i New York, med betoning på B. I teorin ett bra koncept att plocka på sig valfria saker från menyn så att man kan ta vad man vill. I praktiken värdelöst när det är hittepå-priser, en flaska vatten av samma sort som man får gratis vid checkin kostar 5.75+tax+tips. På butiken rakt över gatan får man två flaskor för 50 cent.

Det här är vad man får för 51 dollar. Är det bätte än ingenting? Absolut. Hade jag betalat 51 dollar av mina egna surt intjänade pengar för det? Inte en chans!

Visa bifogad bild 151520
At Six vill ha 45 kronor för ett väldigt litet paket tuggummi, kanske 4 bitar. Kändes inte värd 45 spänn för att se exakt hur hutlöst priset var.
 

011430121

Medlem
Dagens F&B-offering i New York, med betoning på B. I teorin ett bra koncept att plocka på sig valfria saker från menyn så att man kan ta vad man vill. I praktiken värdelöst när det är hittepå-priser, en flaska vatten av samma sort som man får gratis vid checkin kostar 5.75+tax+tips. På butiken rakt över gatan får man två flaskor för 50 cent.

Det här är vad man får för 51 dollar. Är det bätte än ingenting? Absolut. Hade jag betalat 51 dollar av mina egna surt intjänade pengar för det? Inte en chans!

Visa bifogad bild 151520
51$ för det får man ju nästan ett smörgåsbord på Grand Hotell i Stockholm
Det behövs väl 40000-50000 steg för att att bli av med 50% av kalorierna i det som visas på bilden.
Trevlig vistelse i USA!
 
Toppen