Standard MCT for SK-SK innen Europa er 40 min, men ser ut til å være 45 min når en long haul flight er involvert:
Results from https://www.ExpertFlyer.comMinimum Connect Times:
Connecting at CPH
Incoming airline SK
Outgoing airline SK
Flight type International to International...
Opptjeningstabellen på sas.se har feil prosentsats for ANA. https://www.flysas.com/en/eurobonus/partners/airlines/all-nippon-airways/ viser 300% for F og 150% for P.
The T&C are clear, at the same time there are documented exceptions to this rule. For instance is rebooking of return trips after commencement of travel a published EBP benefit. That's probably not the case here, but it shows that it's not all black & white and that it would be technically...
When you're asked to enter the EB number the system hasn't automatically mapped you to a profile, which means that something else must have happened here. The phone is usually answered by someone outside of Scandinavia during late evenings. Could it be a US call center where they had...
If you have any family members registered with the same phone number as you on their SAS profile, the system might be connecting your call to the wrong (non-gold) profile. I've found that hiding your caller id, or calling from an un-registered number works well in such cases. When SAS don't...
Teksten på https://www.sas.se/eurobonus/medlemsnivaer/ beskriver setevalg i SAS Go på interkontinentale ruter. Her har det vært forskjell på EBG og EBD i flere år.
For setevalg i Plus og Business er det spesifisert at både Gull og Diamant er unntatt gebyr:
https://www.sas.se/eurobonus/home/
United har også egne folk som kontrollerer boardingkort ved inngangen til vanlig security på Terminal C. I vår ble jeg avvist ved Premier Access med SAS boardingkort. Jeg fortsatte til vanlig security, fant frem SAS-appen, zoomet inn på barcoden og viste denne til personalet: No questions asked.
Takk for korrigering og påminnelse om å sjekke flere kilder! UK har hatt god informasjon rundt vaksinekrav gjennom pandemien, men tydelig at de bommer her.
Slår vi opp Kina på CDC.gov står det presisert unntak for HK og Macao:
Vær obs på at over 12 timer i Addis kan medføre krav om gulfebervaksine ved innreise til Hong Kong:
https://www.fitfortravel.nhs.uk/destinations/asia-east/hong-kong#:~:text=Yellow%20fever%20vaccination%20certificate%20required,risk%20of%20yellow%20fever%20transmission.
AC har stengt for online booking av enkelte partner awards: https://princeoftravel.com/insights/whats-happening-with-aeroplan-partner-award-availability/
Såvidt jeg vet kan fordeler fra eget gullkort benyttes. Forsvaret kjøper også SAS Plus til ansatte med behov for fleksibel billett, med lounge, fast track og servering ombord.
Merk at Norwegian satt med avtalen i 12 år før SAS tok over i 2020, så dette er på et vis "back to normal".
SAS-billetter kjøpt på Forsvaret-avtalen er helt uten opptjening av poeng og segmenter. Flightene kan heller ikke etterregistreres, så er nok implementert gjennom egen fare basis.