På en ren SAS bokning är barn på egen PNR inget konstigt men det bästa jag vet är att det ändå kräver att alla åker i samma kabin. På TP resor åkte dottern ofta på eget PNR på betal eller bonusbiljett.
Ringde supporten och det lät ju som att Unacompanied Minor i princip var ett krav. Funderar på att boka om. Kan man förvänta sig att de platser jag ev avbokar kommer tillbaka som bokningsbara bonusbiljetter isf?
Ringde supporten och det lät ju som att Unacompanied Minor i princip var ett krav. Funderar på att boka om. Kan man förvänta sig att de platser jag ev avbokar kommer tillbaka som bokningsbara bonusbiljetter isf?
Med barn i annan kabin är UM som jag skrev ett krav. Barn på annan bokning i samma kabin går bra. Eftersom du har en ren SAS bonusresa (om jag minns rätt) så kan du göra en namnändring på båda bokningarna så att de blir vuxen + barn.
Det händer regelbundet att bonusplatser kommer tillbaka men det är inget man kan räkna med.
SAS tillater ikke navneendring fra barn til voksen.
Fra SAS Salesinfo:
The new passenger must be the same type as the original passenger, e.g. Adult/Youth/Child. Exception: An adult ticket may be changed to a child ticket, but the original adult fare must be kept and a SSR CHLD must be inserted.