Kan tycka att SAS har en likartad ”feature” i sin app som bara visar första benet i en bokning. Har t.ex en GOT-ARN och en GOT-CPH i appen som visas med en bild på Stockholm respektive Köpenhamn, trots att slutdestinationen är Malaga i ena fallet och Tokyo i andra.
Lade så sent som i måndags till GOT-CPH i Plus till CPH-AMS-NRT (med married segments) utan bekymmer. Men jag tolkar det som att det krävs tillgänglighet med SAS. Hade det funnits något ST-alternativ hade jag inte fått lägga till det.
Att lägga till anslutning i efterhand med SAS i plus har gått bra för mig när jag bokat från någon av de större ST-hubbarna, och för att komma till t.ex CPH för resa med married segments. Så det är inte helt kört.
Svarar mig själv efter ett samtal till SAS. Agenten kunde se tillgängliga platser men fick felmeddelande om "waitlist" när han försökte boka om (byta CPH till GOT som start/slut på en bokning till NRT). Han gjorde ett tappert försök men fick inte igenom bokningen. Han sa att det var felanmällt...
Är det någon som bokat på webben och sedan bokat om över telefon? I mitt fall för att lägga till anslutningsflyg. Det senaste jag hörde var att detta ännu inte var möjligt, men någon som vet om det funkar nu?
Bokningen syntes inte i app/på webb för min vän, han fick bara bekräftelse per e-post. Bokningen knöts bara till min profil, inte till båda våra profiler. Så ingen "överhörning" utan helt enkelt fel profil, så jag skulle nog säga att det visst är en bugg, och en personuppgiftsincident.
En vän kikade förbi mig på kontoret här om veckan för att han ville ha hjälp med en hotellbokning. Vi kollade pris och tillgänglighet på min dator, inloggad som mig. Loggade sedan ut mig och in honom, inklusive att ange MFA-kod som han fick via mail. Vi gör en bokning inloggad som honom, han får...
Det låter som att sidan inte visas ordentligt i så fall. Skall finnas nio områden som expanderar när man klickar på dem "From Europe" är den första och skall vid klick visa en rad för varje region du kan resa till, och för var och en av de raderna visas poängpris för var och en av de fyra...
Min erfarenhet är att det numera syns något efter 22, närmare 22:30. Man får även passa sig lite för stopptiden hos sin bank. Hos SEB som jag har är det 9:45 för att en bankgirobetalning skall gå samma dag, men har haft någon betalning som jag varit helt säker på att jag godkänt före 9:45 men...
Lustigt att de inte är konsekventa. En motsvarande funktion finns i deras app, men den köper bara flightnummer, namnet på destinationen, iata-förkortningen för destinationen samt flygbolagets namn som sökterm.