Det finns lite mer information i den här artikeln.
– Syftet med den gången har aldrig varit en smitväg och nu har vi tydliggjort detta i vår skyltning på flygplatsen. För de resenärer som har bråttom till C-, D- och E-gaterna finns en uppskyltad passage några meter in i tax-free-butiken, säger...
Jag vet det står "All gates" + pil till höger. Det står också något mer, men inte jag som är på Arlanda idag, det är ett familjmedlem som nu sitter på ett plan. Han berättade inte mer.
Det är så den japanska kulturen är. Det är inte så mycket utrymme för att avvika från standarden. Om alla andra destinationer har en "sämre" lounge för Premium Economy, ja då behöver också resenärer från Arlanda ha detta.
Kommer man in i den nya SAS-loungen på Arlanda om man flyger med ANA? Jag har *A-guld från M&M och flyger i Business.
Enligt ANA kommer jag som Business-resenär in i "SAS Business lounge". Det är ju förvirrande att det enligt hemsidan till SAS inte finns någon "Business lounge", endast "SAS...
Bokade precis denna julresan till Seoul, med Fly with me:
ARN-ZRH: LX Business
ZRH-NRT: LX First
NRT-ICN: OZ Economy
ICN-NRT: OZ Economy
NRT-ZRH: LX First
ZRH-ARN: LX Business
Pris per person: 28000 SEK.
Tråkigt med Economy mellan NRT och ICN, men vi överlever ;)
Nya regler från EU påverkar säkerhetskontrollen i T5 från den 1. september :rolleyes:
https://www.swedavia.net/nyheter/Sidor/Förändrade-EU-regler-påverkar-vätskeregler-i-säkerhetskontrollen-Terminal-5.aspx
Hur brukar LH lösa det om man t.ex. endast flyger LH ARN-FRA för att ansluta till ett flygbolag som inte tillhör LH-gruppen? Kan man riskera att ARN-FRA bli ombokat till någon annan dag, eller tar LH då ansvar för att man kommer fram till slutdestinationen?