Senaste material av mha321

  1. mha321

    SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

    Om ett av målen är att få in mer pax till longhaul linjerna så kan ju det vara en bra usp som är värt det...
  2. mha321

    SAS avskaffar Business class på anslutningsflyg

    För att förvirra lite till så kan det ju vara en Delta One Cabin equipped flight - alltså en flight som har Delta One, men har flera kabiner.
  3. mha321

    Pandion priority boarding

    En av de roligare var hem från Chicago nyligen. Där de boardade grupp 1 enbart, inte grupp 2, i priority-fållan. Samtidigt började en annan i personalen boarda grupp 3 i den andra fållan. Så det blev grupp 1 och 3 samtidigt, men 2orna blev tydligt anvisade att vänta... Det är inte alltid lätt...
  4. mha321

    Plusgrade: Rapportera dina bud

    Sträcka: ORD-CPH Datum: 28/4 Från kabinklass: SAS Plus (friends and family) Till kabinklass: SAS Business Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 28k = minimum bid Bid strength: Weak Eurobonusstatus: EBD Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: någon månad Gick uppgradering igenom: Ja, besked...
  5. mha321

    Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

    Ser också fram emot många klagomål och frågor när den vissa gånger landar den 30e/31a och vissa den 1a...
  6. mha321

    Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

    Pfft klart irriterande att poängen kom 30 april från en av mina större spend månader på året. Eftersom jag hade period bryt 1 maj så blev det poäng takt i sjön. Jag hade trott att de skulle komma ungefär samtidigt som de vanligs amex poängen, nogon vecka in.
  7. mha321

    Frukostmöten i centrala Stockholm?

    Personligen tycker jag oftast att hotellfrukostar är alldeles för stimmiga och för mycket folk för att ta ett möte på. Känner inte till något i närheten av centralen där man kan få eget rum på frukosten - men det kan såklart finnas. Ett annat alternativ är ju att boka ett konferensrum med...
  8. mha321

    SAS - det här har ni gjort bra™!

    Det kostar väl pengar att boka sätet I förväg om man inte har status. Helt rimligt att välja att chansa men då får man också leva med resultatet när de inte var lediga längre vid incheckning..
  9. mha321

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Beroende på hur mycket pengar det är så kanske casha nya biljetter och skicka in kvittona till sas för ersättning? I teorin kan det ju gå igenom utan att man behöver dra det genom stämning eller arn.
  10. mha321

    Vilket star alliance program lättast för guldstatus, och mest användbart?

    Om du faktiskt flyger ganska mycket med Turkish så är nog deras program ett bra val. Definitivt bättre än miles&more. Det enda som är ett plus med m&m är väl att du får tillgång till Lufthansas egna Business lounger redan som frequent traveler. Men det har bara värde om du till stor del flyger...
  11. mha321

    Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

    Also note that work and business are different things. Which doesn't always map to other languages particularly for people lot fluent.
  12. mha321

    SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

    Tittar man på tillväxten i premium kabiner som business och first så är den ökande i dagsläget. Men den ökar pga premium leisure, Inte affärsresenärer. Men totalen är ökande. Mycket har visserligen drivits på av amerikaner, så vi får väl se om den tillväxten överlever en svagare dollar. Men den...
  13. mha321

    Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

    Singapore Airlines har en egen intjäningstabell: https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/singapore-airlines/ Däremot hänger det ju på vilken Singapore bokningsklass som U hos SAS matchar mot.
  14. mha321

    SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

    Om de tar bort 1/3 av platserna på de rader som idag är plus, så behöver de inte tredubbla för att kompensera. De behöver höjas 50%. En del kommer också tas in på economy flex som ju inte finns idag. Den är också för de som inte längre flyger plus. Därmed behöver de inte faktiskt höja med 50%...
  15. mha321

    SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

    Det enda rimliga är väl go. Det matchar också mer saker som att man har tagit bort Lounge på longhaul plus. En höjning där har väl egentligen varit overdue ganska länge, med tanke på hur mycket gott poäng man tjänar nu. Tyvärr.
Toppen