Senaste nytt

eSIM-kort

Ska åka till USA/Kanada/England i augusti och kikar på eSim. Tre Obegränsat inklv 3Världen verkar onekligen väldigt heltäckande med max 60GB surf i utlandet plus att man får telefonnummer. Om jag lägger till 2st till för 149kr/mån så får man för 262kr/person väldigt mycket enligt mig om man jämför med Saily, Airola och Holafly. Finns det någon tankevurpa här eller något jag glömmer bort? Tre kör mot T-Mobile & AT&T och Rogers eller Telus i Kanada. Ska bara vara i London så jag bara tar förgivet att det fungerar klockrent där.
Åkte till USA och Kanada förra året. Köpte esim via aero-E esim. Kostade väl ca 220-250kr för 16 dagar obegränsad surf och samtal.

Någon med erfarenhet av Airalo för täckning i Karibien? Deras "karibien paket" verkar täcka allt jag ska besöka förutom en dagsutflykt till en mindre ö.

Ska åka till USA/Kanada/England i augusti och kikar på eSim. Tre Obegränsat inklv 3Världen verkar onekligen väldigt heltäckande med max 60GB surf i utlandet plus att man får telefonnummer. Om jag lägger till 2st till för 149kr/mån så får man för 262kr/person väldigt mycket enligt mig om man jämför med Saily, Airola och Holafly. Finns det någon tankevurpa här eller något jag glömmer bort? Tre kör mot T-Mobile & AT&T och Rogers eller Telus i Kanada. Ska bara vara i London så jag bara tar förgivet att det fungerar klockrent där.

Vet ej vilken operatör har du har idag - men Telenor erbjuder surf som hemma i Storbritannien och USA på alla abonnemang. Tele2 inkluderar surf i alla de tre länderna i sitt största abonnemang ”Obegränsad Max”.

Vilka operatörer som roamingavtal finns med skiljer sig givetvis - det kan även variera över tid. Per dagens datum är det iallafall som följer:

Tre
Kanada: Bell, Rogers, Bell samt några lokala
Storbritannien: 3 UK, EE (ej 5G), O2, Vodafone (ej 5G) samt några lokala
USA: AT&T, T-Mobile, Verizon samt några lokala

Tele2
Kanada: Bell, Rogers och Telus
Storbritannien: 3 UK, EE, O2, Vodafone samt några lokala
USA: AT&T, T-Mobile och Verizon

Tele2 anger också att de har avtal med exempelvis Freedom Mobile i Kanada - men de har ett extremt litet nät och förlitar sig mest på roaming med de andra operatörerna i Kanada.

Kom hem från Skotland precis, bra erfarenhet med Lycamobile som kör erbjudande nu. 5 pund för 30Gb i 30 dagar. Hade bra täckning, har inte kollat vilket nätverk de använder...

Någon med erfarenhet av Airalo för täckning i Karibien? Deras "karibien paket" verkar täcka allt jag ska besöka förutom en dagsutflykt till en mindre ö.

Bara på Curacao men då körde vi lokalt sim och inte något som täckte andra länder. Var tvungen att låsa det till en specifik operatör och inte låta telefonen välja men när man väl gjort det fungerade det helt ok.

Toppen