Nu har Bangkok-linjen gått i sommarvila och idag, måndag, var det premiär för Airbus 350 på linjen Köpenhamn - Boston.
Även Los Angeles flyger nu med 350 - men både Boston och Los Angeles återfår 330 de två sista veckorna i maj. Troligen är det SE-RSE som behöver lite service innan...
Jag såg i går någon uppgift om att två Airbus 320 Neo, tillhörande SAS Connect, ska överföras till SAS Main.
Vet dock inte när det ska ske, och heller inte vilka individer det blir. Jag antar att dessa två kommer att överföras till svenskt register.
OY-KAO flög i går från Köpenhamn till Shannon som SK 9171 - inför Vuelings övertagande av maskinen.
OY-KAL och OY-KAM är båda kvar i Tallinn.
Jag såg något rykte om att OY-KAL kommer att vara kvar ännu en tid hos SAS, men inget bekräftat.
Leverans idag av SE-RUO. Inbokad som SK 9152 Toulouse - Oslo.
Flightradar24 anger förvisso att SE-ROU ska göra den flygningen men det är nog bara en hopblandning av två liknande registreringar.
SE-ROU levererades ju redan för fyra år sedan och befinner sig just nu på en flygning mellan...
Enligt uppgifter på P4 Stockholm så ska det handla om en bortglömd inspektion... Så ingen egentlig händelse som har inträffat.
Påminner om när hela långlinjeflottan fick flygförbud en gång i forntiden på grund av att man missat något liknande.
Jag kommenterade för någon timme sedan ett inlägg i den här tråden, om ett rykte att SAS ställer av 18 Airbus 320Neo från idag för att göra någon typ av inspektion. Jag har absolut ingen som helst egen information om detta, och kan varken bekräfta eller dementera uppgiften.
Däremot såg jag...
EI-SCD är kraftigt försenad.
Den hade sin first flight redan i början av november och första acceptance flight redan den 14:e november.
Till dags dato har den genomfört minst 8 testflygningar, och ännu ingen planerad, känd leveransdag.
Intressant att se att dagens Tokyo-flight tar den nordliga vägen över Grönland/Norra Ishavet/Alaska på utvägen.
Den är annars vanligare på återresan mot Skandinavien.