NotRyan
Medlem
Eller varför inte vara förutseende och starta GOH - IAD, hahaDet är ju gamla Danska Västindien (sålt till USA 1916) - en idealisk destination från CPH nu när relationen mellan Danmark och USA är så fenomenal!![]()
![]()
![]()
Eller varför inte vara förutseende och starta GOH - IAD, hahaDet är ju gamla Danska Västindien (sålt till USA 1916) - en idealisk destination från CPH nu när relationen mellan Danmark och USA är så fenomenal!![]()
![]()
![]()
Se det utspelet från dansken för vad det är: få bort konkurrensen från bolag som flyger över Ryssland.SAS varnar för att samtliga Asien-rutter kan vara på väg att försvinna. Undrar vilka rutter som SAS ser som framtiden för långdistans om Nordamerika inte heller är lönsamt.
PS kul att SR är tvungna att intervjua SAS-personal på engelska...![]()
Halvering av flyglinjer från Norden till Asien - Nyheter (Ekot)
Efter att ryskt luftrum stängts i samband med invasionen av Ukraina så har antalet flygningar mellan Skandinavien och Asien minskat kraftigt.Europeiska ...www.sverigesradio.se
Se det utspelet från dansken för vad det är: få bort konkurrensen från bolag som flyger över Ryssland.
Jag vet inte om "tvungna" är ett korrekt uttryck i det här sammanhanget.SAS varnar för att samtliga Asien-rutter kan vara på väg att försvinna. Undrar vilka rutter som SAS ser som framtiden för långdistans om Nordamerika inte heller är lönsamt.
PS kul att SR är tvungna att intervjua SAS-personal på engelska...![]()
Halvering av flyglinjer från Norden till Asien - Nyheter (Ekot)
Efter att ryskt luftrum stängts i samband med invasionen av Ukraina så har antalet flygningar mellan Skandinavien och Asien minskat kraftigt.Europeiska ...www.sverigesradio.se
Inslaget som är länkat till här är gjort av ekonomiredaktionen på Ekot.Jag vet inte om "tvungna" är ett korrekt uttryck i det här sammanhanget.
Inslaget är producerat av SR:s engelskspråkliga verksamhet "Radio Sweden" och avsett för en engelsktalande publik.
OK. Då lurades jag av den länkning som har gjorts till Radio Swedens version av samma nyhet (se annan tråd)Inslaget som är länkat till här är gjort av ekonomiredaktionen på Ekot.
Aha.OK. Då lurades jag av den länkning som har gjorts till Radio Swedens version av samma nyhet (se annan tråd)